<bound method DexterityContent.Title of <NewsItem at /fs-paeria/paeria/ca/actualitat/noticies/11760>>.

L'IMO forma professionals per a la inserció laboral de col·lectius amb risc d'exclusió

Curs de 40 hores dirigit a professionals d'entitats de Lleida que treballen amb persones amb més dificultat d'accedir al mercat laboral

Curs de 40 hores dirigit a professionals d'entitats de Lleida que treballen amb persones amb més dificultat d'accedir al mercat laboral

L'Institut Municipal d'Ocupació Salvador Seguí ha iniciat aquest divendres 17 de setembre el curs d’Inserció sociolaboral per a col•lectius en risc d’exclusió social, adreçat a professionals d'entitats lleidatanes que treballin amb col·lectius amb especial risc d'exclusió social. El regidor de Formació i Inserció Sociolaboral de l'Ajuntament de Lleida, Lluís Franco, ha participat en la obertura del curs aquest divendres a la tarda.

La finalitat del curs és dotar aquests professionals de la metodologia d’intervenció per a la inserció laboral amb col•lectius amb més dificultats per trobar feina com poden ser les persones majors de 45 anys, els immigrants, les persones penades, les persones amb discapacitat, les persones drogodependents o els joves.

El curs es de 40 hores repartides en 10 sessions -dues per setmana- entre el 17 de setembre i el 30 d'octubre. El currículum del curs aborda qüestions com:
- Introducció a l’orientació laboral
- Recursos pràctics per l’insertor-orientador-formador sociolaboral
- Programes d’inserció adreçats a dones
- Programes d’inserció adreçats a majors de 45 anys
- Programes d’inserció adreçats a persones penades
- Programes d’inserció adreçats a persones amb disminució
- Programes d’inserció adreçats a persones drogodependent
- Programes d’inserció adreçats a joves

En aquest curs d’Inserció sociolaboral per a col•lectius en risc d’exclusió social hi estan inscrits 19 professionals.