<bound method DexterityContent.Title of <NewsItem at /fs-paeria/paeria/ca/actualitat/noticies/11966>>.

Chicago s'estrena aquesta nit a la Llotja

L’alcalde de Lleida assisteix a la primera de les 8 representacions del musical que es faran fins diumenge. Lleida és la única ciutat catalana que acull l’espectacle

L’alcalde de Lleida assisteix a la primera de les 8 representacions del musical que es faran fins diumenge. Lleida és la única ciutat catalana que acull l’espectacle

El musical Chicago arriba aquesta nit a la Llotja. L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, assistirà a la primera de les 8 representacions que es faran fins diumenge. Lleida és la única ciutat catalana que acull l’espectacle, basat en una història real ambientada als anys 20, l’època de la llei seca.

Els mitjans de comunicació han pogut fer abans de l’estrena una visita guiada al backstage de Chicago per veure el funcionament tècnic del musical. Algunes de les dades que es barallen en aquest espectacle són els 83 quilòmetres de clabe, ja sigui de llums, so, etc.; els 5 quilos de confeti; 2.400 piles mensuals; els 6.000 euros que valen un parell de vanos amb plomes d’astruços criats en granges; o una cortina de llum especial. També s’ha destacat la necessitat de tenir una bona coordinació i preparació, per poder treballar amb els quatre tràilers que viatgen de material durant la gira. Des de l’àrea tècnica del musical s’han reconegut les característiques de l’espai de la Llotja, ressaltant la preparació de l’espai o la bona sonoritat per fer espectacles amb amplificació, entre altres.

Durant l’espectacle, pujaran a l’escenari 18 actors, cantants i ballarins i 13 músics. Els actors principals del musical són Carlos Lozano, com a Billy Flynn, i Maria Blanco, com a Roxy. La companyia, però, està formada per una setantena de persones que necessiten el suport tècnic de més personal als espais on actuen.

La gira de Chicago va començar a l’agost a Bilbao i ja ha passat per Salamanca, Pamplona, Logronyo i Saragossa. A Lleida s’han posat a la venda per aquest espectacle 8.000 entrades, a 55 euros cadascuna. Els Amics de la Llotja podran adquirir-la a un preu més reduït, a 48 euros.

L’estrena d’avui a la Llotja comptarà també amb la presència de periodistes locals de Tenerife, que han estat convidats per la companyia perquè puguin informar-se i veure l’espectacle, ja que al desembre l’espectable viatjarà fins a Tenerife i després anirà a Las Palmas. Cal afegir que l’edifici de la Llotja ha estat un dels elements que més ha impressionat el grup de periodistes.