La Paeria posa en marxa el Pla Iglú

El Pla atén les persones que dormen al ras o en llocs no condicionats en cas de gelada

El Pla atén les persones que dormen al ras o en llocs no condicionats en cas de gelada

L'Ajuntament de Lleida ha posat en marxa el Pla Iglú per atendre les persones que dormen a la intempèrie o en llocs no condicionats en cas de gelada. Des d'avui, l'operatiu estarà preparat per activar-se automàticament quan la temperatura arribi a zero graus durant la nit. El programa el coordina el Departament de Protecció Civil de la Paeria amb la participació de la Regidoria de Serveis Personals i Salut Pública, la Guàrdia Urbana i els Mossos d’Esquadra.

Quan s'activa el Pla Iglú, la policia local, amb el suport dels Mossos d'Esquadra, informa les persones que troba dormint al ras o en un indret on poden patir les gelades de la possibilitat de passar la nit en un allotjament i, si accepten l'ajuda, les acompanyen a aquest centre. La novetat del Pla d'enguany és la presència d’un professional municipal que s'encarregarà d’oferir el servei i supervisar-lo en la mateixa residència on es trasllada les persones que s’hi acullen.
L'Ajuntament de Lleida destaca la importància de la col·laboració veïnal en aquest operatiu i demana que si algun ciutadà veu una persona dormint al carrer en un nit molt freda, avisi la Guàrdia Urbana perque aquesta pugui oferir el servei. La temporada anterior, el Pla Iglú es va adreçar a 332 persones, de les quals 319 van ser allotjades.

Paral•lelament, la Paeria també duu a terme el Pla d’emergència de gelades i nevades que es desenvolupa per preveure mesures en cas d’una nevada forta o gelada que suposi un risc per als desplaçaments i mobilitat de les persones a la ciutat i terme municipal.