L’Ajuntament i les entitats esportives i de lleure de Lleida ofereixen ajuts socials a 68 nens i nenes per la pràctica d’esport i activitats d’oci

La iniciativa pretén facilitar l’accés dels infants i adolescents a la pràctica esportiva i de lleure, afavorint així la seva educació integral

La iniciativa pretén facilitar l’accés dels infants i adolescents a la pràctica esportiva i de lleure, afavorint així la seva educació integral

Seixanta-vuit nens i nenes s’han beneficiat aquest curs 2010-11 amb els ajuts del projecte “Educació en el lleure”, una iniciativa promoguda conjuntament per les regidories d’Esports i de Serveis Personals i Salut Pública de l’Ajuntament de Lleida, amb la col•laboració de les entitats esportives i de lleure de la ciutat.

El projecte ofereix als infants i adolescents amb especials vulnerabilitats un conjunt d’activitats esportives i educatives en el lleure en horari extraescolar. La iniciativa té per finalitat facilitar l’accés d’aquests infants i adolescents a la pràctica d’una activitat de lleure i/o esport, amb l’objectiu d’afavorir la seva educació integral.

Els clubs i entitats de lleure que participen en aquest projecte s’impliquen de dues formes. D’una banda, admetent a les activitats als nens i nenes que han estat derivats pels equips bàsics d’atenció social primària i, d’altra banda, reduint la quota mensual del servei o facilitant-ne la gratuïtat. D’aquesta forma, la responsabilitat social no recau únicament sobre l’administració i les entitats del tercer sector que s’hi dediquen, sinó que s’hi impliquen entitats del sector d’oci.

Les entitats esportives que participen en el projecte són 17: la Unió Esportiva La Bordeta, el Pardinyes Club de Futbol, la Unió Esportiva Gardeny, la Unió Esportiva Balàfia, l’AEM, el Club de Bàsquet Secà, el Club de Patinatge La Bordeta, l’Associació Lleidatana d’Handbol, el Camp Escolar de voleibol femení, Club Tennis Taula Lleida, la Unió Esportiva Lleida, la Unió Esportiva Magraners, el Sícoris, l’Atlètic Segre, les Activitats Extraescolars dels Maristes, el Bàsquet Pardinyes i el Col•legi Episcopal. També participen en el projecte set entitats de lleure: els agrupaments escolta Garbí i Lo Manaix, les escoles de música l’Intèrpret i la Pons Roselló, l’Orfeó Lleidatà, l’escola d’art El Traç i la Fundació Verge Blanca.

La pràctica regular d’una activitat de lleure tant esportiva, com artística i/o musical és una de les principals vies per desenvolupar les seves habilitats socials i personals. És per això que els infants beneficiaris de l’ajut es comprometen a participar en les activitats d’aprenentatge i de comunicació, respectant-ne les seves normes, alhora que assumeixen altres compromisos individuals i familiars.

La completa integració dels nens i nenes en el projecte és garantida per la Regidoria de Serveis Personals de l’Ajuntament, que s’encarrega de dur a terme la detecció, intervenció i seguiment de cada infant beneficiari