<bound method DexterityContent.Title of <NewsItem at /fs-paeria/paeria/ca/actualitat/noticies/12757>>.

Àngel Ros: “L’esport per les persones amb discapacitat és una gran eina d’integració social i de relació familiar”

Euskadi guanya el campionat d'Espanya de Boccia de Seleccions Autonòmiques

Euskadi guanya el campionat d'Espanya de Boccia de Seleccions Autonòmiques

Lleida ha acollit durant tot el cap de setmana el Campionat d’Espanya de Boccia, organitzat per la Federació Esportiva Catalana de Paralítics Cerebrals (FECPC), que ha guanyat la selecció d'Euskadi. El campionat ha comptat amb el suport de l’Ajuntament de Lleida, que està promocionant la creació d’escoles d’iniciació multiesportiva per a nens i nenes amb discapacitat i, a més, ha col•laborat amb la formació dels voluntaris de la competició. L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, el tinent d’alcalde i responsable d’esports, Txema Alonso, i la regidora de serveis personals i salut pública, Maria Rosa Ball, han visitat els participants al torneig. També hi han estat presents Carles Muñoz, President de la Federació Esportiva Catalana de Paralítics Cerebrals, Mercè Batlle, Presidenta d'Aremi, i Joan Palau, President de la Federación Española de Deportes de Personas con Discapacidad Física.

Durant la seva visita, el paer en cap ha destacat que "les diferències o discapacitats no han de generar limitacions en els drets de les persones". I, en el mateix sentit, ha subratllat que "l'esport per les persones amb discapacitat és una gran eina d'integració social i de relació familiar". Inclou arxiu de so d'Àngel Ros.

L’esdeveniment ha comptat amb un total de 80 participants, entre esportistes i tècnics, procedents de sis seleccions: Cantàbria, Castella i Lleó, Extremadura, Euskadi, Madrid i Catalunya. La boccia és un esport paralímpic basat en l’estratègia. Té similituds amb el joc de la petanca, encara que té un reglament específic i, alhora, es diferencia en el material i terreny de joc. Es pot jugar de manera individual, en parelles i/o equips. El practiquen les persones amb discapacitat física amb un grau més alt d’afectació motriu. Les categories s’estableixen en funció d’aquest grau de discapacitat.