<bound method DexterityContent.Title of <NewsItem at /fs-paeria/paeria/ca/actualitat/noticies/13043>>.

The Norwegian Twosome, al Teatre Municipal de l'Escorxador

L'espectacle s'estrena aquest cap de setmana (8 i 9 d'abril)

L'espectacle s'estrena aquest cap de setmana (8 i 9 d'abril)

El Teatre Municipal de l'Escorxador acull aquest cap de setmana l'estrena de l'espectacle The Norwegian Twosome, de la companyia Dimitri ialta. Aquesta peça, que combina teatre i música, suposa un homenatge al clàssic d'Henryc Ibsen, Peer Gynt.

L'espectacle consisteix en un joc escènic on el salt entre realitat i ficció és constant.  Dimitri Ialta és un projecte fundat l'any 2008, liderat per Jordi Duran i amb seu a Bellpuig (Lleida). Des del moment de la seva creació, aquesta iniciativa beu de diferents disciplines com la dansa, el vídeo o les arts plàstiques; i té com a objectiu principal la investigació en el terreny de les dramatúrgies no convencionals i la creació en espais singulars.

The Norwegian Twosome és el quart espectacle del col·lectiu. El punt de partida d’aquesta aventura creativa és el clàssic d’Henrik Ibsen, Peer Gynt. Segons expliquen els Dimitri ialta: "Ens interessa Peer Gynt com a personatge perquè el trobem representatiu de la nostra generació; una generació, al nostre parer, hedonista i desconcertada, somniadora però conformista, que o no sap o no vol fer-se gran i viu aclaparada en un moment de canvis polítics, socials i econòmics molt importants".

The Norwegian Twosome és un projecte pensat per a dos intèrprets: un actor i una actriu. Peer Gynt i Solveig convertits en un duet, una parella de músics, de filòsofs que interpreten una selecció de clàssics del pop entre parlaments, diàlegs i jocs escènics.

L'espectador va coneixent les vides d’aquests dos personatges, la seva manera de viure i entendre el món, a través del repertori musical que presenten. Completen l'espectacle les trobades i desavinences dialectals que els personatges protagonitzen, un recorregut fet de moments, sentiments i referents vitals reals i ficticis, propers i exòtics, editats i sense editar. 

Com a contrapunt, un personatge / mascota completa el repartiment. Es tracta d’un element que aporta un to lúdic l’escenificació i ho fa per absurd, per contrast, per estar tant perdut a l'escenari com perduts estan els altres dos personatges en la seva vida.

 

The Norwegian Twosome és un concert-espectacle de 75 minuts de durada i es representarà el divendres 8 d'abril i dissabte, 9 d'abril a les 21 a la Sala 2. El preu de l'entrada és 6 €.