Comencen els treballs per asfaltar el nou passeig de Ronda
Aquesta actuació, que es durà a terme bàsicament de nit per evitar molèsties al trànsit, suposa la fase final de la remodelació integral d’aquesta artèria principal de la ciutat
Aquesta actuació, que es durà a terme bàsicament de nit per evitar molèsties al trànsit, suposa la fase final de la remodelació integral d’aquesta artèria principal de la ciutat
Aquest dimarts han començat els treballs per asfaltar el nou passeig de Ronda, començant pel tram comprès entre la cruïlla de Pius XII i el carrer Segrià, treballs que es concentraran bàsicament durant la nit per evitar molèsties al trànsit. La planificació de les obres preveu que els treballs de fressat i pavimentació de Ronda durin aproximadament una setmana i es concentraran principalment entre Rovira Roure i Cos Gayón, ja que a la resta de trams s’hi va actuar recentment.
Així, és previst que durant el dia, en horari de 10.00 a 16.00 hores per no afectar les hores punta d’entrades i sortides dels col·legis, les màquines estiguin fressant els diferents trams de tot el vial i durant la nit es pavimentaran els trams que s’han fressat durant el dia. L'objectiu és minimitzar les molèsties al trànsit, ha explicat la 1a tinenta d'alcalde Marta Camps. Arxiu de so Marta Camps
En aquest sentit, la distribució dels treballs s’ha fet de la següent manera:
- Fressat i pavimentació del tram entre el carrer Pius XII i el carrer Segrià
- Fressat i pavimentació del tram Rovira Roure i Fleming
- Fressat i pavimentació del tram Pius XII i Mariola
- Fressat i pavimentació del tram Fleming i carrer Segrià
- Fressat i pavimentació del tram entre el carrer Mariola i el carrer Unió
- Fressat i pavimentació parcial entre Rovira Roure i plaça Europa
- Fressat i pavimentació del tram entre el carrer Unió i carrer Cos Gayón
- Fressat i pavimentació de les cruïlles de Pius XII, Bisbe Irurita, Segrià, Fleming i Humbert Torres
Paral·lelament continuen els treballs per construir la mitjana del passeig de Ronda, uns treballs que també es concentren a la nit per evitar al màxim les molèsties al trànsit. Cal destacar, però, que el procés de col·locació és molt ràpid, ja que l’estructura metàl·lica de la mitjana s’ha fet al taller i després es trasllada per peces a la seva ubicació per muntar-les i omplir-les de formigó. El disseny de les peces és singular ja que tindran diferents alçades per impedir que els vianants creuin per fora dels passos de vianants senyalitzats. Així, tindrà una amplada unificada d’1,60 metres i un màxim de 60 centímetres d’alçada ja que serà més baixa a les zones properes on hi ha passos de vianants. L’estètica també serà diferent ja que les peces combinaran diferents colors per fer la visió més atractiva.
L’Ajuntament de Lleida va adjudicar el projecte de reforma integral del passeig de Ronda per un import global de 3,2 milions d’euros i es du a terme en virtut del traspàs de la titularitat dels trams urbans de la xarxa de carreteres de l’Estat al terme municipal de Lleida a la Paeria per part del Ministeri de Foment. Per minimitzar les molèsties als veïns, aquesta actuació s’ha desglossat en tres trams: des de la plaça de l’Exèrcit fins a Rovira Roure; un segon tram des de Rovira Roure a plaça Europa; i un tercer projecte que inclou tot l’enllumenat del passeig de Ronda.
La reforma integral del passeig de Ronda té com a objectius principals millorar l'espai de vianants, per fer una via més urbana, renovant paviment (amb llambordes de colors a les cruïlles) i ampliant voreres en alguns trams. També pretén millorar la circulació de vehicles, ampliant l'espai a les semillunes de les cruïlles per facilitar girs i es manté el nombre d’aparcaments actuals. A més, per millorar la seguretat vial, s’incorporen nous passos de vianants semaforitzats, als encreuaments de Ronda amb Amics de Lleida, Sangenís Bertran, Cristòfol de Boleda i Templers.
La millora del passeig de Ronda, entre la plaça de l’Exèrcit i la plaça Europa, amb longitud total de 2.037 metres lineals, preveu la renovació de 17.239,95 metres quadrats de voreres, 4.600 metres lineals de vorada, la instal·lació de 200 nous punts de llum, la col·locació de 80 nous semàfors amb tecnologia LED, carril bici (en el tram entre el carrer Joc de la Bola i el carrer Mariola), així com la instal·lació de 105 bancs i 157 papereres. Aquesta actuació també té previst instal·lar 4 noves plataformes de bus a les parades de la plaça Pagesos, Humbert Torres, Unió i plaça Europa 2; la renovació dels serveis d’aigua i clavegueram, així com pla plantació de 65 nous arbres, 1.430 plantes arbustives i 1.360 metres quadrats de parterres enjardinats, a més de la renovació dels escocells dels arbres. El paviment dels vianants que s’està utilitzant és una combinació de grisos i vermells, predominant el vermell a les cruïlles i els grisos a les voreres.
Cal destacar que a la intersecció Ronda-Rovira Roure es crearà una nova plaça davant del carrer Enric Granados, aconseguint un nou espai públic, així com apropar el semàfor d’Alcalde Rovira Roure a la cruïlla de Ronda i alinear el pas de vianants amb Passeig de Ronda.