<bound method DexterityContent.Title of <NewsItem at /fs-paeria/paeria/ca/actualitat/noticies/13335>>.

La Nit dels Museus a Lleida reuneix 3.500 visitants

El paer en cap destaca l’alt nivell de participació i afirma que aquesta xifra és el millor indicador que pot tenir la ciutat, ja que demostra l’interès que la cultura desperta entre els lleidatans

El paer en cap destaca l’alt nivell de participació i afirma que aquesta xifra és el millor indicador que pot tenir la ciutat, ja que demostra l’interès que la cultura desperta entre els lleidatans

Lleida ha celebrat la quarta edició de la Nit dels Museus amb una alt nivell de participació. 3.500 persones han visitat les diferents propostes que es van posar al seu abast de les 20 h a les 24 hores d’aquest dissabte. L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha destacat aquesta gran participació i ha afirmat que la xifra tant alta de visitants és el millor indicador que la ciutat pot tenir, ja que demostra l’interès que la cultura desperta entre els lleidatans i lleidatanes.

Per la seva banda, la tinenta d’alcalde i regidora de Cultura, Montse Parra, ha remarcat que l’adhesió de Lleida a aquesta celebració no significa només obrir les portes de les instal·lacions museístiques de la ciutat, sinó oferir activitats extra i complementàries perquè la proposta encara sigui més atractiva.

El Museu de Lleida ha estat l’equipament que més visites ha registrat, amb 1.346, amb l’espectacle produït expressament per a l’ocasió “MéMoires”. Li segueixen el Centre d’Art La Panera, amb 656, amb la inauguració de exposicions aquest mateix dissabte: Carlos Garaicoa, Fi de silenci; La qüestió de paradigma. Genealogies de l’emergència en l’art contemporani a Catalunya i Pedro Garhel; i el Turó de la Seu Vella, amb 550, que enguany ha incorporat la visita al Castell del Rei.

El Museu d’Art Jaume Morera i les dues mostres que s'hi exposen amb motiu del centenari del naixement de Ton Sirera han tingut 332 visites; A l’Institut d’Estudis Ilerdencs, amb 325, s'hi podien veure tres mostres: Els anhels del poble, Hamelin, el procés creatiu i el muntatge, i Souvenirs. I el Museu de l’Aigua, amb l’activitat sobre observació astronòmica “Què amaga el cel a la nit?”, ha registrat 285. En aquest recompte, falta incloure-hi les dades del Museu Roda Roda i de CaixaForum Lleida, que no es tindran fins demà dilluns.

La Nit dels Museus és una iniciativa promoguda pel Consell d’Europa i l'ICOM en què participen més de 2.000 institucions museístiques de 40 països per tal de promoure i oferir, en un projecte comú, una manera diferent i creativa de visitar-les. El tema escollit per al Dia Internacional dels Museus 2011 és Museu i Memòria.