<bound method DexterityContent.Title of <NewsItem at /fs-paeria/paeria/ca/actualitat/noticies/13621>>.

La Paeria lliura els premis de la campanya comercial al Centre Històric

S’han repartit prop de 5.000 butlletes entre els 51 comerços que han participat en aquesta iniciativa, entre les quals hi havia el regal de 100 carrets de la compra

S’han repartit prop de 5.000 butlletes entre els 51 comerços que han participat en aquesta iniciativa, entre les quals hi havia el regal de 100 carrets de la compra

La primera tinent d’alcalde, Marta Camps, presideix aquesta tarda el lliurament dels premis de la campanya comercial que l’Ajuntament de Lleida, a través de l’Empresa Municipal d’Urbanisme i en el marc del Pla de Barris del Centre Històric, ha impulsat per dinamitzar el teixit comercial del nucli antic de Lleida amb l’objectiu de recuperar la centralitat i la referència del comerç de proximitat.

Aquesta campanya comercial, que ha volgut estimular el consum en aquest barri de la ciutat, ha consistit en el repartiment de prop de 5.000 butlletes entre les persones que han comprat en algun de la cinquantena d’establiments adherits a la campanya, entre les quals hi havia 100 cupons premiats amb bosses-carrets de la compra que són els que es lliuraran aquesta tarda entre els clients afortunats.

“Barris antics, molt per descobrir, molt per oferir” és el lema escollit per a aquesta campanya, en la qual han participat un total de 8 municipis de Catalunya: Barcelona (barri de la Barceloneta), Besalú, Cambrils, El Vendrell, Roses, Solsona, Tarragona i Lleida, que també estan executant llurs plans de barris.

Amb aquesta campanya, l’Ajuntament de Lleida pretén donar un impuls al comerç de proximitat del Centre Històric, que es veurà complementat amb la rehabilitació del Mercat del Pla que s’està duent a terme actualment i que acollirà 10 parades de venda de productes autòctons de les Terres de Lleida.

La Paeria també està duent a terme, en el marc del Pla de Barris del Centre Històric, un projecte per aconseguir que aquells locals que es troben tancats al barri s’hi puguin obrir nous comerços. D’aquesta manera, s’aconseguiria un augment de l’activitat comercial creant una continuïtat de la façana comercial amb una oferta singular i atractiva que estimularia el pas dels vianants, recuperant així el Centre Històric com una via de connexió entre la part sud i nord de la ciutat i recuperar-lo també com a barri comercial. Així, l’EMU facilitaria l’accés i l’ocupació dels locals tancats del Centre Històric mitjançant incentius econòmics dirigit a aquelles persones emprenedores que presentin un projecte per obrir un establiment comercial.

Paral•lelament, l’Ajuntament de Lleida continua apostant per nous equipaments comercials i de restauració al barri com són el Parador del Roser, que donarà vida al carrer Cavallers, i el nou Mercat del Pla que es convertirà en un referent en la venda dels productes autòctons de la terra.