L’Orquestra Sinfônica Jovem de Goiás omple l’Auditori de música i solidaritat
La Paeria ha col·laborat amb aquest concert solidari en benefici del Banc dels Aliments, que ha recollit prop d’un miler de quilos de productes no peribles
La Paeria ha col·laborat amb aquest concert solidari en benefici del Banc dels Aliments, que ha recollit prop d’un miler de quilos de productes no peribles
L’Orquestra Sinfônica Jovem de Goiás, del Brasil, ha omplert l’Auditori municipal Enric Granados de música i solidaritat. El concert solidari en benefici del Banc dels Aliments de Lleida ha aconseguit reunir prop d’un miler de quilos de productes no peribles. El públic assistent ha participat aportant aquests productes a canvi de l’entrada al recital. Els regidors Fèlix Larrosa i Joan Gómez han assistit al concert i també han contribuït amb la iniciativa.
L’Ajuntament de Lleida ha col·laborat amb Endesa en l’organització d’aquest concert de l’orquestra brasilera, que està de gira per Catalunya. En aquest primera actuació, la resposta ha estat molt bona, segons Endesa, superant fins i tot les expectatives. Josep M. Rovira, director general d’Endesa; Joaquim Llop, d’Endesa Hidràulicas; i Eugeni Cabanes, director de comunicació de l’empresa a Catalunya, han estat presents en l'inici de la gira a Lleida i han agraït la solidaritat dels lleidatans i la participació de l’Ajuntament.
Des del Banc d’Aliments s’han mostrat molt satisfets amb la resposta que ha tingut aquesta iniciativa. Les 38 caixes de menjar que han recollit es destinaran a ajudar les famílies amb dificultats per accedir al consum d’aliments bàsics.
El grup simfònic ha ofert un repertori que ha combinat clàssics brasilers i música tradicional catalana. El programa del concert ha inclòs les obres de Antonio Carles Gomes, Heitor Villa-Lobos, Mozart Camargo Guarnieri, Arturo Márquez, Amadeu Vives, Pablo de Sarasate, Manuel de Falla, Ari Barroso – Valdir Azevedo i també la peça popular catalana El Cant dels Ocells.
L’Orquestra estarà demà a Girona, a la Fundació Auditori Palau de Congressos; dijous a Vila-seca, en 2 concerts a l’Auditori Josep Carreras; i divendres, al Palau de la Música de Barcelona, també amb 2 concerts.
L’Orquestra Sinfônica Jovem de Goiás (OSJG) compta amb adolescents a partir de 14 anys i està dirigida pel mestre Eliseo Ferreira. La formació es va fundar l’any 2001 amb l’objectiu de desenvolupar les habilitats artístiques i donar formació professional a alumnes de les escoles de Goiânia, la capital de l’estat brasiler de Goiás. Durant aquests 10 anys, l’OSJG ha aconseguit que prop de 100 joves s’hagin convertit en professionals amb renom nacional i internacional i alguns d’ells han assolit formació acadèmica a universitats com l’Universidade Estadual de Campinas o l’Universidade Federal de Goiás.
Des de 2009, Endesa col·labora activament amb l’Orquestra Sinfônica Jovem de Goiás, a través de la seva filial Endesa Cachoeira. Es tracta d’una entitat sense afany de lucre creada pel govern d’aquest estat brasiler amb l’objectiu de promoure l’aprenentatge musical dels seus joves. La Companyia organitzarà diverses activitats perquè els joves brasilers coneguin el territori, des de les tradicions culturals fins al patrimoni històric.