El Museu de l’Aigua reinicia les visites guiades al Dipòsit
L’activitat permet conèixer la història de l’aigua potable a la ciutat. Un grup de 30 persones han fet la visita d’aquest dissabte
L’activitat permet conèixer la història de l’aigua potable a la ciutat. Un grup de 30 persones han fet la visita d’aquest dissabte
El Museu de l 'Aigua de Lleida ha reiniciat les visites guiades al Dipòsit del Pla de l’Aigua, que es repetiran cada segon dissabte de mes. Un grup de 30 persones han fet la visita d’aquest dissabte, en la quan ha pogut conèixer la història de l’aigua potable a la ciutat.
En aquestes visites guiades s’expliquen aspectes com la procedència de l'aigua que es beu a la ciutat, la capacitat que té el Dipòsit del Pla de l'Aigua o la distribució de l'aigua a la població, en l’època de la construcció del Dipòsit i actualment.
Aquest espai fou el primer dipòsit de la ciutat i destaca la seva grandiositat i bellesa. Actualment constitueix un element fonamental del patrimoni de la ciutat de Lleida i és un dels punts d'interès del Museu de l'Aigua juntament amb el Campament de la Canadiense i els Pous de Gel de Lleida.
S’ha de recordar que el Museu de l’Aigua ha organitzat un programa d’actes especial per commemorar el Centenari de la Canadiense, que té el seu origen el 1911, amb la fundació a Toronto de la Barcelona Traction Light & Power, promoguda pel Dr. Pearson i que marca l’inici de la construcció de les grans centrals hidroelèctriques als rius de les Terres de Lleida.
El Dipòsit del Pla de l'Aigua es pot visitar tots els dissabtes, els diumenges i els dies festius, d'11 a 14 h. Per concertar visites guiades cal trucar al telèfon 973211992.