<bound method DexterityContent.Title of <NewsItem at /fs-paeria/paeria/ca/actualitat/noticies/14373>>.

Continuen els treballs de trasllat de l’Armari de les Cinc Claus

El moble data del segle XVII i és la peça mobiliària més valuosa del l’Ajuntament de Lleida, situada en l’Arxiu Municipal

El moble data del segle XVII i és la peça mobiliària més valuosa del l’Ajuntament de Lleida, situada en l’Arxiu Municipal

L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha visitat aquest matí els treballs de trasllat de l’armari de les cinc claus, que van començar ahir i s’han allargat durant el dia d’avui. L’armari dels privilegis, també anomenat de les cinc claus, i ubicat a l’Arxiu Municipal s’ha desmuntat per traslladar-lo al Centre de Restauració de Bens Mobles de Catalunya per procedir a la seva restauració. Es tracta de l’element mobiliari més valuós de l’Ajuntament de Lleida, data de l’any 1686 i la seva funció era conservar els privilegis reials concedits a la ciutat així com la documentació més rellevant de la institució. Es compleixen enguany els seus 325 anys i, des d’aleshores, forma part del patrimoni mobiliari de l’Ajuntament de Lleida.
El moble és un armari de fusta de noguera, d’estil barroc que compta amb cinc panys i cinc claus i 48 calaixos. El nombre de claus i panys es devia a la voluntat d’ajudar a salvaguardar els valuosos continguts dels arxius tant de caràcter civil com eclesiàstic. En la part superior de l’armari hi ha gravat en lletres daurades sobre fons negre: “Privilegis i actes de la ciutat 1686”. La seva funció va estretament lligada a la històrica de la producció documental de la institució i al seu arxiu.