Joves amb discapacitat psíquica, jardiners dels espais públics de Lleida
Visita al Centre Especial de Treball de l'Ajuntament de Lleida
Visita al Centre Especial de Treball de l'Ajuntament de Lleida
Un total de 52 joves que pateixen algun tipus de discapacitat psíquica estan inserits laboralment al Centre Especial de Treball de l'Ajuntament de Lleida, realitzant tasques de jardiners en diferents espais públics de Lleida. El centre ha rebut aquest dijous la visita de l'alcalde, Àngel Ros, i del director general d'Economia Social, Cooperativa i Treball Autònom de la Generalitat, Xavier López.
Els joves que treballen en aquest centre s'han format prèviament a l'Escola Municipal de Jardineria. La seva feina es concentra bàsicament en el planter de plantes que posteriorment es situen en parcs i jardins de la ciutat. Així mateix, els joves són en moltes ocasions els responsables del manteniment d'aquests parcs i jardins, així com també d'espais públics de Lleida que compten amb ornamentació vegetal.
L'alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha explicat que no tots els joves, quan surten de l'escola de jardineria van directament al centre especial de treball, ja que poden trobar feina de forma directa en empreses privades. Ros també ha explicat que el centre especial té encarregat el manteniment de jardineria d'unes zones específiques de la ciutat i ha posat com a exemple el parc de la canalització del Segre i algunes rotondes. Altre espais de la ciutat que s'han de mantenir en matèria de jardineria també s'adjudiquen a empreses privades que presenten oferta per fer-ho.
Per la seva part, Xavier López, s'ha mostrat satisfet per la tasca que es porta a terme al centre especial de treball i ha englobat la seva funció a nivell català assegurant que arreu del país hi ha més de 200 centres similars que insereixen laboralment 12.000 persones amb discapacitat. Abans de la visita al centre especial de la Paeria.