<bound method DexterityContent.Title of <NewsItem at /fs-paeria/paeria/ca/actualitat/noticies/15594>>.

Finalitza un nou grup del programa Moneo de Promoció de la Salut i millora de les relacions familiars a l'adolescència

Des que es va implantar aquest projecte, l'any 2003, hi han participat  741 famílies, de les quals 580 són de Lleida

Des que es va implantar aquest projecte, l'any 2003, hi han participat  741 famílies, de les quals 580 són de Lleida

741 famílies, 580 de les quals de Lleida, han participat en el programa Moneo de promoció de la salut i millora de les relacions familiars a l’adolescència iniciat l'any 2003. Aquest dimarts al vespre va finalitzar una nova edició del curs Moneo realitzat amb 30 pares i mares del col•legi Claver.


El MONEO s’emmarca en els programes de capacitació en les relacions parentals de la Regidoria de Benestar Social i Ocupació de l’Ajuntament de Lleida i se situa dins del Pla d’actuació dels Programes de prevenció i promoció de la salut de l’Associació Antisida. Al mateix temps, complementa els programes de promoció de la salut adreçats a joves i educadors/es de centres educatius.

L’Ajuntament de Lleida i l’Associació Antisida de Lleida el van impulsar per primer cop a Lleida l’any 2003 i  des de llavors s’ha anat ampliant a les comarques lleidatanes gràcies al suport del Departament de Benestar Social i Família de la Generalitat.

El Moneo té com objectiu potenciar la parentalitat positiva, és a dir, capacitar i reforçar els pares i les mares en el seu rol educatiu des d’una òptica positiva i constructiva que culmina en entorns familiars més segurs en què els joves poden gaudir d’un ple desenvolupament”.  Aquest programa, adreçat a les mares i als pares, té per objectiu oferir un espai de reflexió sobre l’educació dels fills i les filles per tal de reforçar el paper protector de la família en matèria de salut i ajudant a prevenir situacions familiars conflictives. A la vegada, el programa MONEO serveix per donar a conèixer els recursos municipals i provincials adreçats a les famílies.


Fins a l’actualitat, s’han realitzat 27 grups de Moneo en 11 centres de secundària de la ciutat de Lleida i 13 grups a les comarques del Segrià, del Pallars Sobirà, de l’Alt Urgell, de les Garrigues, de l’Urgell, impulsats gràcies a la col•laboració de les AMPES i dels equips directius dels centres de secundària. També s’ha realitzat un grup de famílies de tota la ciutat per pares i mares que tenien interès però que no havien aconseguit suficient persones inscrites al seu centre educatiu.


Des de l’inici del programa MONEO, hi ha participat, a tota la província de Lleida, un total de 741 famílies, de les quals 580 són de la ciutat de Lleida. El 100% de les famílies que han participat en el programa al llarg d’aquests anys manifesten que el recomanarien a altres famílies. De fet, alguns pares i mares han repetit el curs per segona vegada.