<bound method DexterityContent.Title of <NewsItem at /fs-paeria/paeria/ca/actualitat/noticies/16036>>.

Recepció als alumnes del Seminari Internacional de Música Cervera - Jordà

Sara Mestres ha ressaltat la importància que té aquest Seminari per a la ciutat i ha agraït el treball de la seva directora, la compositora lleidatana Teresina Jordà

Sara Mestres ha ressaltat la importància que té aquest Seminari per a la ciutat i ha agraït el treball de la seva directora, la compositora lleidatana Teresina Jordà

L’alcaldessa accidental, Sara Mestres, ha rebut aquest migdia a la Paeria la compositora lleidatana Teresina Jordà i els alumnes del IX Seminari Internacional de música Cervera-Jordà, que li han presentat aquest seminari de música que té lloc a Lleida fins al 14 d’agost. Més de 30 concertistes procedents d’arreu de l’estat espanyol i Europa participen en aquesta trobada musical, així com una vintena de personalitats convidades, d’un ampli ventall cultural, des de compositors a professionals d’arqueologia o història de l’art, entre altres.

Mestres ha ressaltat la importància que té per a la ciutat de Lleida aquest Seminari. L’alcaldessa accidental ha agraït especialment la implicació de qui fou la principal impulsora, Pepita Cervera, i la seva filla Teresina Jordà, qui està continuant amb el treball i l’esforç que requereix aquest projecte. Mestres ha destacat la manera en què s’han involucrat, amb la música i la cultura en general, i com ho han traslladat als participants i els convidats. A més, ha subratllat la projecció que aquesta cita suposa per a la ciutat , que és un puntal important per la música internacional.

Aquests curs de música combina classes magistrals a càrrec de Teresina Jordà. La pianista lleidatana ha explicat que en aquests dies que té lloc el Seminari, s’han programat 8 concerts, 8 convencions i 8 col·loquis. Segons ha comentat, es tracta que els participants interactuïn amb la música, l’art i el coneixement, alhora que també es coneix la ciutat de Lleida. Els concerts que es fan són de piano i també de diverses especialitats com la música de cambra, piano solista, trompeta, flauta, etc. D’aquesta manera, es tracten moltes vessants de la música.

En la presentació que s’ha fet al Saló del Retaule, Jordà ha recordat la figura de la seva mare, gran concertista lleidatana reconeguda internacionalment i medalla de la Paeria al Mèrit Cultural i Artístic de la ciutat de Lleida, i ha assegurat que s’està seguint el seu ideari, amb tot el llegat que va deixar.

Entre les novetats d’enguany, destaca el concert de demà a la Seu Vella, on s’estrenarà l’obra de la compositora Matilde Salvador, amb poemes de Jesús Huguet. Salvador va ser la primera dona que va aconseguir estrenar una òpera al Liceu de Barcelona.

Aquest Seminari Internacional de Postgrau constitueix una oportunitat per a joves intèrprets i compositors per perfeccionar la tècnica i alhora difondre el seu treball musical.