<bound method DexterityContent.Title of <NewsItem at /fs-paeria/paeria/ca/actualitat/noticies/16663>>.

L’INS Josep Lladonosa compleix 25 anys

L'alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha presidit aquest vespre el tret de sortida dels actes commemoratius de l’aniversari del centre i ha anunciat que rebrà la placa de la Paeria al mèrit educatiu

L'alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha presidit aquest vespre el tret de sortida dels actes commemoratius de l’aniversari del centre i ha anunciat que rebrà la placa de la Paeria al mèrit educatiu


L'alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha presidit aquest vespre el tret de sortida oficial dels actes commemoratius del 25 aniversari de l’INS Josep Lladonosa,situat al barri de Pardinyes. El centre celebra aquest any ,amb diferents activitats culturals i educatives, la seva trajectòria docent a la ciutat.

El paer en cap ha felicitat la comunitat educativa de l’INS Lladonosa per l’evolució del centre i per la dedicació a l’alumnat al llarg d’aquests 25 anys i ha anunciat que la ciutat de Lleida reconeixerà la trajectòria del centre amb la concessió de la Placa de la Paeria al mèrit educatiu, que es lliurarà durant la Festa Major de 2013.

L’alcalde ha encoratjat els professors i professores a continuar exercint una tasca essencial per la nostra societat com és l’educació de les futures generacions, i als i les alumnes a aprofitar al màxim els anys a l’escola: “L’educació és el camí que ens atansa, per la via del coneixement, a entendre la societat que ens envolta i a millorar-la. Estudiar, per als alumnes, de qualsevol edat, és la millor inversió de futur”. “Fer créixer una escola, com heu fet vosaltres, és fer cohesió i crear lligams entre les famílies d’un barri, el de Pardinyes, que ha evolucionat durant aquests anys de la mà de centres i serveis com el vostre”, ha afegit l’alcalde. El paer en cap ha destacat que la creació d'aquest institut va suposar encetar un nou model de centres, descentralitzats, i que el nom del centre, Josep Lladonosa, va lligat a un model de pedagogia que cal que els alumnes apreciin. També ha assegurat que l'Ajuntament de Lleida i el govern de la Generalitat treballaran plegats per l'educació.

L’acte central de l’aniversari tindrà lloc el proper 21 de febrer, amb una conferència a càrrec de Josep Varela, que era delegat d’Ensenyament a Lleida quan es va obrir el centre, i Josep Maria Solé i Sabaté, director de l’IEI, sobre l’evolució de l’educació i l’ensenyament. La xerrada, en què hi participaran alumnes i exalumnes tindrà lloc a la Universitat de Lleida. Altres actes d’aquesta commemoració tindran com a protagonistes la coral de l’Escola i l’associació escolar esportiva. També el teatre, una de les activitats que ha impulsat amb força l’INS Josep Lladonosa, tindrà una presència especial dins d’aquest any de celebracions amb un acte amb la participació d’exalumnes (alguns dels quals es dediquen professionalment al teatre) al Teatre Municipal de l’Escorxador, al mes d’abril. Durant l’any hi haurà confere`ncies, exposicions i la presentación d’un llibre commemoratiu del 25 aniversari de l’institut.

 

La Llotja ha acollit aquest vespre la presentació dels actes del 25 aniversari de l’INS Lladonosa. La glossa de la vida i la trajectòria professional i personal de l'historiador lleidatà Josep Lladonosa, a càrrec de Josep Vallverdú, ha centrat la inauguració dels actes oficials de commemoració d'aquest aniversari. En l’acte hi han participat el director del centre Santi Pubill, que ha detallat les activitats que es duran a terme aquest any, i el director dels SSTT d’Ensenyament, Miquel Àngel Cullerés. A la presentació, que ha tingut lloc a la Llotja, al barri on està ubicat el centre, hi ha assistit una destacada representació de pares i mares d’alumnes, alumnes i la comunitat educativa del centre.