La Paeria aprova els pressupostos més socials dels darrers temps per a l’any 2013
L’equip de govern (PSC) ha votat a favor dels comptes del 2013, que han rebut l’abstenció del PP i el vot contrari de CiU Àngel Ros subratlla que la millor política social que es pot fer en aquests moments és la creació d’ocupació
L’equip de govern (PSC) ha votat a favor dels comptes del 2013, que han rebut l’abstenció del PP i el vot contrari de CiU Àngel Ros subratlla que la millor política social que es pot fer en aquests moments és la creació d’ocupació
El Ple Municipal ha aprovat aquest matí el projecte de pressupostos municipals per l’any 2013, amb el recolzament del PSC, l’abstenció del PP i els vots en contra de CIU. Es tracta d’uns pressupostos que prioritzen, clarament, l’ocupació, l’atenció social i l’educació, mantenint el nivell de serveis a la ciutat malgrat les retallades de l’Estat i la Generalitat i els retards en el cobrament d’ingressos d’aquestes administracions. El pressupost de l’Ajuntament de Lleida per a l’any 2013 serà de 138, 7 milions d’euros, fet que suposa un increment del 2,1% respecte a l’any passat. Pel que fa al pressupost consolidat del consistori lleidatà per a 2013, incorporant les inversions, suma 146,8 M€.
La despesa pressupostària més important de l’Ajuntament de Lleida per a l’any vinent es destinarà a Cohesió Social, Educació i Ocupació, enfilant-se amb gairebé 27 milions d’euros, un 22,4% del total de les despeses corrents. La partida de Serveis per a la ciutat ocupa el segon lloc pel que fa a volum de despesa, amb un 20,6% del pressupost, seguida de la de Seguretat, Civisme i Règim Interior (15,8%) i la d’Urbanisme i Via Pública (un 14,4%). Aquestes quatre partides pressupostàries suposen el 75% del pressupost municipal per a l’any vinent.
L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, i la tinenta d’alcalde i responsable d’Economia, Montse Mínguez, han posat de manifest que amb aquests pressupostos la Paeria aposta pel foment de l’ocupació, el manteniment dels serveis públics i l’educació, “les millors polítiques socials que es poden fer en aquests moments”. Mínguez ha lamentat que en l’elaboració dels pressupostos en un escenari complex “l’Ajuntament es queda sol, ja que la resta d’administracions li deuen molts diners”. La tinenta d’alcalde responsable de l’àrea d’economia ha destacat en aquest sentit, que els pressupostos de 2013, malgrat la conjuntura actual, “creixen un 2%, permeten baixar la ràtio d’endeutament i la reducció de despeses de personal, és un pressupost equilibrat que permet 1 milió d’euros en fons de contingència i 2M€ d’estalvi”. Arxiu de so Montse Mínguez.
Per la seva banda, l’alcalde de Lleida, ha qualificat els pressupostos aprovats com els “que han de donar resposta al que la societat necessita ara” i ha agraït, en aquest sentit, les esmenes i propostes presentades per l’oposició. Arxiu de so Àngel Ros
Els comptes municipals de l’any vinent han incorporat les següents esmenes presentades pel PP, aprovades per unanimitat:
- En l’apartat d’inversions s’ha aprovat realitzar el projecte de l’Escola Bressol de Cappont, arranjar els carrers de Vila Montcada i urbanitzar la plaça carrer Escultor Gualter xamfrà amb el carrer Costa de Magraners.
- Pel que fa a les partides de despesa, s’ha acordat incrementar 30.000 euros la partida del manteniment de vies públiques, incrementar 16.885 euros la partida les transferències a ens sense lucre (amb aquesta incorporació sumaran 180.000 euros) i augmentar 1.776 euros l’import del subministrament d’aliments a la Canera.