<bound method DexterityContent.Title of <NewsItem at /fs-paeria/paeria/ca/actualitat/noticies/17682>>.

Les maduixes de Lleida, protagonistes d’unes noves jornades gastronòmiques a la ciutat

Diversos restaurants de la ciutat participaran en les jornades de l’11 al 19 de maig, amb l’elaboració de més d’una seixantena de plats diferents on s’hi inclourà aquest producte de proximitat

Diversos restaurants de la ciutat participaran en les jornades de l’11 al 19 de maig, amb l’elaboració de més d’una seixantena de plats diferents on s’hi inclourà aquest producte de proximitat

El regidor de Medi Ambient i Horta, Josep Barberà, juntament amb el director de Turisme de Lleida, Joan Baigol, ha presentat aquest matí unes noves jornades gastronòmiques, on les maduixes de Lleida seran les protagonistes. L’objectiu principal de les jornades és potenciar la gastronomia de Lleida mitjançant la utilització de productes que diferencien a la ciutat de la resta, com és el cas de les maduixes. El projecte s’ha impulsat per Turisme de Lleida amb la col·laboració de la regidoria de Medi Ambient, Supermercats Plusfresc i Hortivalls i es farà de l’11 al 19 de maig.

La campanya comptarà amb la participació de 18 restaurants, que elaboraran més de 60 plats amb aquesta fruita lleidatana. Joan Baigol ha destacat que l’eix fonamental de Turisme de Lleida és el vessant enogastronòmic i que, per aquest motiu, s’estan realitzant diverses accions orientades, tant a la millora de la gastronomia de Lleida com a la seva difusió. Baigol també ha recordat que la cuina de Lleida és una “cuina de producte”, fet que implica una cura especial a l’hora d’incorporar els productes locals dins d’aquesta cuina.

Amb la posada en marxa de les jornades gastronòmiques, la Regidoria de Medi Ambient pretén potenciar la imatge de l’Horta de Lleida com un espai agrari de qualitat i un territori amb identitat pròpia. En aquest sentit, el regidor Barberà ha destacat que el projecte és el resultat d’un procés que es va iniciar fa temps, on es van trobar una sèrie de varietats que s’havien deixat de cultivar però que encara es podien recuperar, entre elles la maduixa. Barberà ha mostrat la seva satisfacció pel cloure aquest cicle i per comptar ja amb un productor, un centre comercial que comercialitzarà la maduixa i 18 restauradors que participaran en aquestes jornades. A més, el regidor ha recordat als lleidatans que els productes de l’Horta són “de primera qualitat”, i que, per tant, han d’acostumar-se a consumir-los. Tall del regidor Josep Barberà

La maduixa de Lleida és una de les joies més desconegudes de l’Horta de Lleida, amb una mida més petita que les convencionals i molt delicada, però amb un gust extraordinari i un aroma i una dolçor excepcionals.

Els restaurants que formaran part d’aquestes jornades gastronòmiques són: Bonum, Cal Nenet, Can Miquel, Celleret del Segre, El Cau de Sant Llorenç, El Celler del Roser, El Mirador dels Camps Elisis, Ferreruela, Gastronomik 2.0, Hotel NH Pirineus, Hotel Zenit Lleida Restaurant Llavorsí, l’Àlzumar, La Huerta, Neoparc, Oasis, QR Cafè, Santbernat i Xalet Suís.