<bound method DexterityContent.Title of <NewsItem at /fs-paeria/paeria/ca/actualitat/noticies/18268>>.

Nits d’Estiu porta el grup Krregades de Romanços a l’Arborètum

Aquest concert de cant i música tradicional catalana ha tancat les actuacions musicals a l’Arborètum, que enguany s’ha estrenat com a escenari del programa cultural estiuenc organitzat per la Paeria

Aquest concert de cant i música tradicional catalana ha tancat les actuacions musicals a l’Arborètum, que enguany s’ha estrenat com a escenari del programa cultural estiuenc organitzat per la Paeria

El programa cultural Nits d’Estiu ha portat aquest dissabte el grup Krregades de Romanços a l’Arborètum. Un nombrós públic ha assistit al concert que ha ofert aquest grup de cant i música tradicional catalana. Les veus i els instruments s’han deixat sentir entre la vegetació del jardí i el concert “Dones de terra i aigua” s’ha integrat a l’entorn, amb cançons del seu repertori que han inclòs aquests dos elements.
Krregades de Romanços va néixer l’hivern del 2009 a les terres de Ponent fruit de l’interès per la cançó tradicional. Han estat finalistes en el 5è concurs Sons de la Fira de la Mediterrània el novembre del 2012. El grup treballa perquè el ric patrimoni musical de les terres de Ponent i especialment els romanços no caiguin en l’oblit. Respecte al repertori, es nodreixen tant de melodies apreses per tradició oral com de cançons ja impreses.
Aquest concert clou les actuacions del programa al jardí botànic, que enguany s’ha estrenat com a escenari de les Nits d’Estiu. A banda de Krregades de Romanços, hi han actuat Ponent Brass, Berta Puigdemasa i Lauzeta.
Fins al setembre es pot visitar l’Arborètum Dr. Pius Font i Quer, en horari de matí i tarda, amb entrada gratuïta. És un espai únic de gairebé 7 hectàrees de terreny amb una col·lecció de plantes de més mig miler d’espècies d’arbres i arbusts, ordenades en quatre biomes.

Aquest cap de setmana han tingut lloc diverses actuacions infantils en places de la ciutat. També ha inclòs projeccions de cinema, com el Petit Animac Camina d’anit a la plaça de la Llotja, la selecció de curts de la Mostra de Cinema Llatinoamericà de Catalunya que es farà aquesta nit al mateix escenari o les nits de cinema a la fresca a l’Horta, també aquesta nit. Avui s’han fet visites guiades al Museu d’Automoció Roda Roda i demà es faran a les Adoberies de la Lleida Secreta.

El programa “Nits d'Estiu”, organitzat per l'Ajuntament de Lleida, inclou unes 130 activitats de música, espectacles, cinema, ciència, natura, patrimoni, cultura popular, museus i activitats infantils en 30 escenaris i espais de la ciutat. Més del 90% de les activitats són gratuïtes.