La Guàrdia Urbana engega una campanya per a la gent gran sobre seguretat viària i a la llar
Les xerrades formatives començaran a l’octubre en les deu llars municipals de la ciutat. Els agents de la Urbana també faran tallers d’autoprotecció i autodefensa dirigits específicament a les dones en el marc del programa Activa’t al Casal
Les xerrades formatives començaran a l’octubre en les deu llars municipals de la ciutat. Els agents de la Urbana també faran tallers d’autoprotecció i autodefensa dirigits específicament a les dones en el marc del programa Activa’t al Casal
La Guàrdia Urbana de Lleida començarà a l’octubre una campanya sobre seguretat viària i a la llar entre el col·lectiu de gent gran de la ciutat. Els equips d’Educació Viària i de Proximitat, amb la col·laboració de la Regidoria de Participació Ciutadana, Gent Gran i Voluntariat Sènior i el RACC, impartiran les xerrades en deu llars municipals de jubilats amb el propòsit de recordar a les persones de major edat els aspectes que han de tenir presents en la seva activitat diària per evitar possibles riscos. La tinenta d’alcalde i regidora de Polítiques de Seguretat, Sara Mestres; la regidora de Participació Ciutadana, Dolors Arderiu, i l’inspector Josep Mallada han presentat la campanya per envellir en moviment i seguretat en què s’incidirà en la mobilitat segura, en els diferents rols, com vianant, conductor o usuari de transport públic. Mestres ha comentat que donaran consells i posaran exemples pràctics perquè les persones grans puguin anticipar-se al perill.
Les conductes de risc que es treballaran es basaran en l’escassa consciència que una persona té d’ella mateixa, de la insuficient o errònia percepció que es té del risc o la manca d’adaptabilitat. D’aquesta manera, es vol fomentar una mobilitat més segura, sent coneixedors de les pròpies limitacions. També es parlarà de l’exemple que els avis i les persones més grans són per als néts i els infants en general.
Les xerrades que es facin a la gent gran inclouran consells de seguretat que afecten a l’àmbit de la llar, tant d’autoprotecció en el dia a dia i en absències, com al del carrer, per prevenir robatoris, furts o estafes habituals.
Tallers d’autoprotecció i autodefensa a Activa’t al Casal
La Guàrdia Urbana també ha preparat uns tallers d’autoprotecció i d’autodefensa que els agents faran en el marc del programa Activa’t al Casal del curs 2013-2014. La tinenta d’alcalde Sara Mestres ha indicat que s’han programat 8 tallers que es faran un dijous al mes, entre l’octubre i el maig, i que tenen una durada de dues hores. Aquests tallers s’ofereixen a les entitats de dones i es faran de forma itinerant, a la seu de les entitats que ho hagin sol·licitat. La regidora Arderiu ha afegit que la proposta ha sorgit arran de l’èxit que van tenir les activitats vinculades a la protecció i defensa al passat Aplec de les Dones i que les mateixes entitats de dones són les que s’han interessat per aquests tallers per informar-se de com haurien d’actuar.