Lleida es posiciona com un pol de recerca sanitària d'excel·lència a Espanya
L’IRBLleida, acreditat com a Institut d’Investigació Sanitària per l’Institut de Salut Carlos III de MadridÀngel Ros: “El gran centre d’R+D+I que és Lleida augmenta, progressivament, el seu àmbit de referència i el seu pes, tant entre la comunitat científica com entre diversos sectors econòmics estratègics per al país, com són l’agroalimentari i les noves tecnologies i, ara també, el sanitari”
L’IRBLleida, acreditat com a Institut d’Investigació Sanitària per l’Institut de Salut Carlos III de MadridÀngel Ros: “El gran centre d’R+D+I que és Lleida augmenta, progressivament, el seu àmbit de referència i el seu pes, tant entre la comunitat científica com entre diversos sectors econòmics estratègics per al país, com són l’agroalimentari i les noves tecnologies i, ara també, el sanitari”
Lleida es posiciona com un pol de recerca sanitària d’excel·lència en l'àmbit espanyol, després que l’Institut de Recerca Biomèdica de Lleida (IRBLleida) hagi estat acreditat com a Institut d’Investigació Sanitària per l’Institut de Salut Carlos III de Madrid. L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha assistit a la presentació de l'acreditació a l'aula magna de la Facultat de Medicina, que ha estat presidida per la secretària general del Ministeri de Sanitat i Consum, Pilar Farjas, i el rector de la Universitat, Roberto Fernández, així com pel director de l’Institut de Salut Carlos III, Antoni Andreu, el director de l’IRBLleida, Xavier Matias Guiu, i el director dels Serveis Territorials de CatSalut a Lleida, Josep Pifarré.
Àngel Ros s’ha mostrat molt satisfet per aquest reconeixement, que posiciona Lleida com un pol de recerca sanitària d’excel·lència a Espanya, i posa de manifest la gran tasca d’excel·lència investigadora iniciada fa anys pels investigadors de l’àmbit sanitari de Lleida. El paer en cap ha recordat que “Lleida, amb el Parc Científic, és ja l’epicentre d’innovació agroalimentària de Catalunya i un gran pol en noves tecnologies. Ara, a més, se suma l’IRB com a centre de recerca sanitària d’excel·lència a Espanya”. “El gran centre d’R+D+I que és Lleida augmenta, progressivament, el seu àmbit de referència i el seu pes, tant entre la comunitat científica com entre diversos sectors econòmics estratègics per al país, com són l’agroalimentari, i les noves tecnologies i, ara també, el sanitari”, ha conclòs l’alcalde.
IRBLleida és el 7è centre d'investigació sanitària acreditat a Catalunya i el 20è a l'Estat. Fins a al moment hi havia 19 instituts de recerca sanitària acreditats, 6 dels quals a Catalunya: IDIBAPS (Institut d'Investigacions Biomèdiques August Pi i Sunyer), IDIBELL (Institut d'Investigació Biomèdica de Bellvitge), IR-HUVH (Institut de Recerca Hospital Universitari Vall d'Hebron), IGTP (Institut d'Investigació en Ciències de la Salut Germans Trias i Pujol), IIB SANT PAU (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) i IMIM (Institut de l'Hospital del Mar).
L'IRBLleida compta actualment amb prop de 350 investigadors, molts dels quals compatibilitzen la recerca amb la docència als graus de Medicina, Infermeria, Biomedicina, Nutrició Humana i Dietètica i Biotecnologia de la UdL. El centre focalitza les seves investigacions en diversos àmbits com la neurociència, el càncer, la medicina terapèutica i experimental, l’estrès cel·lular i la patologia vascular, entre altres.
L’acreditació obtinguda, que garanteix un nivell d’excel·lència de la recerca desenvolupada, s'obté per un període inicial de cinc anys i, un cop transcorreguts, podran concedir successives acreditacions pel mateix temps, sempre que s'aconsegueixi una avaluació positiva de les activitats científiques i de gestió realitzades.