<bound method DexterityContent.Title of <NewsItem at /fs-paeria/paeria/ca/actualitat/noticies/19692>>.

Xerrada sobre salut ocular dins l’Espai Salut de l’Activa’t al Casal

La conferència, que ha anat a càrrec del Doctor Rafael Ferreruela, ha tingut lloc al Centre Cívic de Cappont

La conferència, que ha anat a càrrec del Doctor Rafael Ferreruela, ha tingut lloc al Centre Cívic de Cappont

Una cinquantena de dones han participat en la xerrada sobre salut ocular que, impartida pel Doctor Rafael Ferreruela, ha tingut lloc al Centre Cívic de Cappont dins l’Espai Salut del programa Activa’t al Casal. La regidora de Drets Civils, Cooperació i Igualtat, Maria Rosa Ball, ha saludat els assistents i ha agraït la Fundació Ferreruela Sanfeliu la seva col·laboració en l’organització d’aquesta activitat i, també, la seva gran implicació en els projectes de cooperació que desenvolupen tant a Lleida com al Senegal.

Durant el decurs de la sessió, Rafael Ferreruela ha parlat sobre la salut ocular i les diferents malalties que poden afectar els ulls i la visió en totes les etapes de la vida de les persones. Per la seva banda, Montse Sanfeliu, Àngels Real i Cesca Lacasa, col·laboradores de la Fundació Ferreruela Sanfeliu, han detallat els projectes de cooperació internacional que estan duent a terme a Kolda (Senegal), on des de fa anys desenvolupen un programa de lluita contra la ceguesa per contribuir a la millora de la salut ocular de la població a través de la creació de nous serveis i de la formació d’agents sanitaris i la prevenció de la ceguesa evitable. També han destacat altres projectes que s’impulsen des de la Fundació, com els programes de sensibilització escolar que duen a terme amb la col·laboració dels centres educatius de la ciutat o les revisions oculars dels infants saharuis que cada estiu acullen famílies lleidatanes.

Les properes activitats d’aquesta setmana, dins el programa l’Activa’t al Casal, són En Femení: Què volem les dones? (avui a les 18 h, al Centre Cívic de Democràcia) i Alimentació saludable (demà, al Casal de la Dona). Les dones interessades a participar en qualsevol dels tallers poden demanar més informació al Casal de la Dona, plaça Fanalets de St. Jaume, s/n, o telefonar al 973 700 461.