Recepció als participants del III International Gourmet&Wines Business Meetings
La trobada, que se celebra de dimarts a divendres a la Llotja, pretén augmentar les exportacions de productes alimentaris i vins catalans en el mercat de la Xina
La trobada, que se celebra de dimarts a divendres a la Llotja, pretén augmentar les exportacions de productes alimentaris i vins catalans en el mercat de la Xina
L'alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha presidit la recepció que s'ha fet al Palau de la Paeria als participants del III International Gourmet&Wines Business Meetings, que se celebra de dimarts a divendres a la Llotja. Els objectius d'aquesta trobada són donar a conèixer la qualitat i diversitat dels productes agroalimentaris catalans, crear llaços de relació entre empresaris productors i els principals importadors del sector i, alhora, augmentar les exportacions de productes alimentaris i vins catalans en el mercat de la Xina.
Ros, que ha donat la benvinguda a la ciutat a totes els representants de les empreses importadores que assisteixen aquests dies a la trobada, ha explicat ue han assistit a la recepció que recentment va viatjar, juntament amb el rector de la UdL, Roberto Fernández, a la Xina amb l’objectiu d'estrényer els llaços i desenvolupar la col·laboració amb universitats, centres de recerca i empreses d’aquest país de referència en l’economia mundial. Alhora ha posat de relleu la importància del sector agroalimentari a les Terres de Lleida, ja que representa gairebé el 70% de les exportacions lleidatanes i que del total de les vendes a l’exterior, prop del 35% corresponen als farratges i el 21% als productes carnis. El paer en cap Àngel Ros ha remarcat que "els nostres productes marquen la qualitat del que és un sistema agroalimentari català i hem d'obrir les portes a la internacionalització, com en aquest tipus de trobades que s'organitzen a Lleida, associant el valor de qualitat a aquests productes agroalimentaris".
Les empreses xineses participants a la trobada són 12: Beijing Markwell Co. LTD (vins i alimentació), Shangai Patriz Trading Co. LTD (Vins), Fionson (China) Limited (Vins), Shangai Huma Commercial & Trading, Shangai Guxante IMP/EXP Co. LTD (vins i alimentació), Shangai Jerui Industry Co. LTD (vins i alimentació), DS Wines China (vins i alimentació), Yesmy (Shangai) Commerce & Trading (vins), The Wine Republic (vins), Tintafina Commercial Shangai Co LTD (vins i alimentació), Shangai Roria Co. LTD (alimentació) i Shangai Hefeng Food Co. LTD (alimentació). Les empreses catalanes que participen en la trobada són 24: Costers del Sió, Celler la Gravera, Excelling Wines, Mont Marçal, Roqueta Origen, Viuda Pifarré, Cárnicas Batallé, Aigües Sant Aniol, Bodegas Bocopa, Raventós Rossell, Tomàs Cusiné, Priordei, Celler de l'Encastell i Castell Roig, Mas Blanch i Jové, Celler Cercavins, Can Suriol, Bodegas Ruberte, Castell del Remei, Patatas Fritas Torres SL, Viñedos Singulares, Cofama Export SL (Petxina Wines), Pujada Solano SL, Grup Pons i Clos Pons.
A la recepció també han assistit els tinents d'alcalde Rafael Peris i Fèlix Larrosa, així com el president de la Cambra de Comerç de Lleida, Joan Simó.