Cloenda de l’exposició “Lleida- Lérida: dues ciutats germanes”
La tinenta d’alcalde i regidora de Política Cultural, Montse Parra, i la regidora de Drets Civils, Cooperació i Igualtat, Maria Rosa Ball, han presidit avui al Centre Cívic de la Bordeta la cloenda de l’exposició “Lleida-Lérida: dues ciutats germanes”. Aquesta mostra explica els diferents projectes que l’Ajuntament de Lleida ha realitzat a la ciutat agermanada de Lérida - Colòmbia.
La mostra ha estat emmarcada en el cicle anual “Colòmbia en viu 2014”, que promou la sensibilització de la ciutadania de Lleida entorn la protecció dels Drets humans i dóna a conèixer les diferents activitats i projectes de cooperació al desenvolupament que es duen a terme des de la ciutat de Lleida.
El conflicte colombià és el més antic del món que encara no es troba en fase de negociació.
L’Ajuntament de Lleida està agermanat amb la ciutat de Lérida a Colòmbia des de 1995, quan dues noies estudiants de Lérida es van posar en contacte per carta amb l'Alcalde de Lleida demanant ajut per la situació per la que estava passant el municipi com a conseqüència de la catàstrofe, a l'any 86, del volcà del Nevado del Ruiz. Els més de 10.000 supervivents de la tragèdia van ser acollits, solidàriament, a la veïna ciutat de Lérida.