Lleida viu l’esport de muntanya a través del cinema
Els lleidatans han respost a la Primera Mostra Internacional de Cinema d’Esports de Muntanya, que clou amb 1.500 espectadors i la voluntat de continuar. El públic ha destacat la qualitat dels audiovisuals programats i de l’Auditori com a espai de projecció
Els lleidatans han respost a la Primera Mostra Internacional de Cinema d’Esports de Muntanya, que clou amb 1.500 espectadors i la voluntat de continuar. El públic ha destacat la qualitat dels audiovisuals programats i de l’Auditori com a espai de projecció
Lleida ha viscut quatre dies intensos d’esport de muntanya però des de la butaca. Ha estat a través de la pantalla i amb la programació de la primera edició de la Mostra Internacional de Cinema d’Esports de Muntanya, MICEM, organitzada per Lleida World Extrem i la Paeria. Dos dels aspectes que més han destacat en aquesta primera edició han estat la qualitat dels audiovisuals programats i l’Auditori municipal Enric Granados com a espai de projecció. Això és el que han subratllat els coordinadors de la Mostra, Ivan Talavera i Arcadi Climent, dels comentaris que ha fet el públic. Segons Talavalera, estan complaguts per la resposta del públic lleidatà, amb uns 1.500 espectadors, els quals han remarcat les instal·lacions de l’Auditori, per la qualitat del so i de la imatge en les projeccions. Per això, ha assegurat que la MICEM pensa ja en una segona edició.
La tinenta d’alcalde Montse Parra ha participat en l’acte de cloenda aquest migdia a l’Auditori, amb el llargmetratge Messner the Film, d’Andreas Nickel (Alemanya, 2012, 108’). Parra ha remarcat també la bona acollida que ha tingut la primera edició de la MICEM, sent una iniciativa que es feia indispensable a la ciutat per la vinculació que té al Pirineu. La tinent d’alcalde ha comentat que la Mostra, tot i haver acabar, té un segon moment, ja que després de les projeccions que s’han vist aquests dies, algunes d’elles també es podran gaudir al febrer al Saló de l’Esport i Turisme de Muntanya de Lleida.
Els coordinadors de la Mostra han destacat alguns llargmetratges, com Cerro Torre, de Thomas Dirnhofer (Alemanya, 2014, 101’) o Into the Mind, de Dave Mossop i Eric Crosland (Canadà, 2013, 83’), a banda d’Els fills de l’Aigua, del mateix Ivan Talavera (Espanya, 2014, 65’) producció lleidatana, rodada a Colòmbia.
La Mostra Internacional de Cinema d’Esports de Muntanya ha inclòs projeccions cinematogràfiques provinents d'arreu del món, amb dues produccions catalanes i una espanyola. En aquests quatre dies, la Mostra ha portat a la ciutat les millors i més premiades pel·lícules actuals d’aquesta temàtica. Lleida és ciutat capdavantera en l’esport d’aventura i la demarcació és el marc ideal per a la seva pràctica, sent pionera en la majoria d’aquests esports.