L’Ajuntament de Lleida assoleix el 100% en l’enquesta de transparència i qualitat de la comunicació pública que elabora la UAB

En la darrera onada l’Ajuntament de Lleida va obtenir un 68% dels indicadors Mapa Infoparticip@ analitza les bones pràctiques dels ajuntaments de cinc comunitats autònomes

En la darrera onada l’Ajuntament de Lleida va obtenir un 68% dels indicadors Mapa Infoparticip@ analitza les bones pràctiques dels ajuntaments de cinc comunitats autònomes

L’Ajuntament de Lleida ha complert el 100% de l’enquesta inforparticip@ que realitza la Universitat Autònoma de Barcelona i analitza un seguit d’indicadors de transparència i qualitat de comunicació pública amb què els ajuntaments han de comptar a les seves webs municipals. En aquests moments La Paeria compleix amb tots els indicadors (41) que demana l’enquesta i opta a l’obtenció del segell inforparticip@. En la darrera onada d’aquesta enquesta l’Ajuntament de Lleida havia assolit un 68% dels indicadors, per tant ha superat tots els barems que es demanen i ha assolit el 100%.

La Paeria ofereix informació sobre tots i cadascun dels punts que fixa aquesta enquesta: qui són els representants polítics, com es gestionen els recursos col•lectius, com s’informa de la gestió d’aquests recursos i quines eines s’ofereixen per a la participació ciutadana en el control democràtic. En tots aquests aspectes l’Ajuntament de Lleida compleix totalment els requeriments de l’enquesta tant pel que fa al contingut de la informació com a la seva visibilitat a la pàgina web de l’Ajuntament de Lleida.

El ple de l’Ajuntament ha aprovat aquest divendres per unanimitat el Decàleg de Bones pràctiques de la Comunicació Local Pública.

El Mapa Inforparticipa és un producte del Laboratorio de Periodismo y Comunicación para la Ciudadanía Plural (LPCCP) d ela Universitat Autònoma de Barcelona, resultat d’haver desenvolupat el Mapa de las Buenas Prácticas de la Comunicación Local en Cataluña. Formen part de l’equip d’investigador membres de la UAB i de les universitats de Girona, la UPC, la UVIC, la Universidad de Málaga, la Facultad de Comunicación de la Universidad de SanJorge, la Universidad de la Laguna, la Universidad de Santiago de Compostela o la Universidad Rey Juan Carlos.
Els resultats són el fruit de la darrera onada de l’enquesta, que s’ha realitzat entre el 5 de maig i el 31 d’octubre d’aquest any.