<bound method DexterityContent.Title of <NewsItem at /fs-paeria/paeria/ca/actualitat/noticies/22053>>.

L’alcalde Àngel Ros assisteix a la presentació del llibre “Cataluña y el absolutisme borbónico. Historia y Política”, de Roberto Fernández

L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha assistit aquesta tarda a la presentació del llibre “Cataluña y el absolutisme borbónico” Historia i política, obra del Rector de la Universitat de Lleida, Roberto Fernández.

L’obra presenta una revisió historiogràfica de l’època compresa entre la fi de la Guerra de la Successió i el triomf del liberalisme. Roberto Fernández, catedràtic d’Història Moderna, ofereix una àmplia anàlisi de les diverses interpretacions publicades, des de les de finals del segle XVIII fins avui, passant per les visions històriques del romanticisme, pels inicis d'una historiografia nacionalista catalana i per les revisions de Jaume Vicens Vives i Pierre Vilar.

La presentació, que ha tingut lloc a la sala Víctor Siurana de la Universitat de Lleida ha anat a càrrec del degà de la Facultat de Lletres, Joan Busqueta, i de l’historiador Manel Lladonosa.
El llibre l’ha editat l’editorial Critica en el marc de la col•lecció Libros de Historia.