<bound method DexterityContent.Title of <NewsItem at /fs-paeria/paeria/ca/actualitat/noticies/22281>>.

La Cantata “El Flautista d’Hamelin” clou la XVII Setmana Cultural del Conservatori

Prèviament s'ha fet el lliurament de premis del 17è Concurs d’Arts Plàstiques i del 16è Concurs d’Interpretació Musical

Prèviament s'ha fet el lliurament de premis del 17è Concurs d’Arts Plàstiques i del 16è Concurs d’Interpretació Musical

La Cantata “El Flautista d’Hamelin” ha clos aquesta tarda la XVII Setmana Cultural del Conservatori i Escola Municipal de Música de Lleida, que durant tota la setmana ha ofert diversos tallers, classes magistrals, conferències i concerts per atansar la música als nens i les nenes i a tota la ciutadania. A l’actuació, que s'ha fet a l’Auditori Municipal Enric Granados i que ha comptat amb la col·laboració de l’Aula Municipal de Teatre, hi han participat els cors del Conservatori i l’Escola de Música juntament amb l’Orquestra Simfònica del Centre.

Prèviament el regidor d’Educació, Jesús Castillo, ha fet el lliurament dels premis del 17è Concurs d’Arts Plàstiques, amb el lema “El Conservatori d’aquí a cent anys”, i del 16è Concurs d’Interpretació Musical. Cal recordar que durant les properes tres setmanes els dibuixos seguiran exposats als vestíbuls del 2n i 3r pis del Conservatori.

Durant aquesta darrera setmana el Conservatori i l’Escola de Música Municipal de Lleida s’ha obert a la ciutadania amb un ampli ventall d’activitats i tallers per atansar la música, d’una manera dinàmica, transversal i atractiva, per a l’alumnat, per als nens i nenes i per al públic en general. Així, professors de reconegut prestigi han estat els encarregats d’impartir les classes magistrals, focalitzades en instruments tan variats com el fagot, amb Miquel Alcocer; contrabaix, amb Cristoph Rahn; clarinet, a càrrec de Daniel Belloví, o la interpretació de la música antiga per instruments de corda, a càrrec de Rafael Bonavita.

Les conferències també han tingut un paper rellevant durant la Setmana Cultural, on ha destacat, especialment, “100 anys de l’Escola Municipal de Música de Lleida (1915-2015), a càrrec dels catedràtics Lluís Marc Herrera i Xosé Aviñoa. Hi ha hagut també un ampli ventall de concerts per a tots els gustos i instruments. Cal remarcar el concert de José María Villegas, guanyador del premi al millor intèrpret de nacionalitat espanyola del XVII Concurs Internacional de Piano Ricard Viñes; el del duo Antwerp, percussió i clarinet; el quartet Làrida de clarinets i el Soundpainting de Lleida.