En marxa la primera Lliga Escolar d’Escacs a Lleida

El regidor Txema Alonso visita aquesta tarda l’escola Joc de la Bola on es fa la tercera jornada del campionat ADEJO per equips, que compta amb la participació d’una vintena de centres educatius de la demarcació

El regidor Txema Alonso visita aquesta tarda l’escola Joc de la Bola on es fa la tercera jornada del campionat ADEJO per equips, que compta amb la participació d’una vintena de centres educatius de la demarcació

El regidor d’Esports, Txema Alonso, visita aquesta tarda l’escola Joc de la Bola on té lloc a tercera jornada de la primera Lliga Escolar d’Escacs a Lleida. El campionat d’escacs, impulsat per ADEJO, l’Acadèmia d’Escacs Josep Oms i Club d’Escacs, s’adreça a nois i noies d’entre 6 i 14 anys i es planteja com una activitat formativa per reforçar l’esperit esportiu i la bona relació entre alumnes i escoles.
Una vintena de centres educatius de la demarcació de Lleida competeixen en la lliga escolar, iniciada al gener i que consta de cinc jornades. La competició es desenvolupa sota el sistema suís per equips mixtes de quatre jugadors i s’organitza en divendres perquè es pugui complementar amb altres activitats.
La Lliga Escolar d’Escacs Adejo promou la vessant lúdica i competitiva dels escacs com a esport i pretén convertir-se en una competició de referència. Les pròximes jornades de la lliga tindran lloc els dies 13 de març i 17 d’abril als col·legis Terraferma i Lestonnac respectivament.