Última setmana per inscriure’s a la Borsa d’Artistes Urbans de Lleida 2015
Amb aquesta iniciativa la Regidoria de Joventut posa a l’abast dels joves artistes urbans diferents murs on plasmar les seves creacions. Des que es va crear el 2011, 75 artistes han format part de la borsa
Amb aquesta iniciativa la Regidoria de Joventut posa a l’abast dels joves artistes urbans diferents murs on plasmar les seves creacions. Des que es va crear el 2011, 75 artistes han format part de la borsa
La Borsa d’Artistes Urbans de la Regidoria de Joventut té oberta la convocatòria per al 2015 fins aquest divendres, dia 27 de març. La borsa és un servei que la Paeria ha desenvolupat amb el col·lectiu grafiter de la cuitat per posar a disposició dels joves diferents murs de titularitat municipal perquè puguin pintar les seves creacions i per promoure la projecció d’aquesta manifestació artística. Les creacions artístiques poden ser variades, com grafits, pintures murals o stencils.
Des que es va crear el 2011, la borsa ha comptat amb la participació de 75 artistes. El projecte s’adreça als jove artistes de Lleida que facin de l’espai urbà i el carrer el seu lloc creatiu, principalment amb el mur com a suport. La pertinença a la borsa es renova anul·lament, és a dir, finalitza el 31 de desembre de l’any en curs.
Les persones que interessades han de presentar les sol·licituds i la documentació a La Palma – Centre de Recursos Juvenils. Els menors d’edat necessiten l’autorització del pare/mare o tutor legal. Els creadors que participin per primera vegada en el projecte, han d’adjuntar a la sol·licitud 5 fotografies en format digital d’obres pròpies ja realitzades. Les persones que s’incorporen a la borsa reben un carnet identificador que té una vigència d’un any i que l’autoritza a pintar als murs del projecte que se li hagin adjudicat.
A banda d’altres espais que es poden anar incorporant, els murs que se cedeixen són: Galeria del Graffiti, que és un nou espai al Parc de l’Aigua amb més de 20 murs; plaça de Fontanet, a la Bordeta; Parc del Joc de la Bola; la plaça dels Amics de Lleida; el carrer de Puig i Andreu, a Pardinyes i la façana de les piscines del Secà de Sant Pere.
La Regidoria de Joventut fa el seguiment de l’ús dels murs i alhora recull amb les imatges que envien els artistes de les obres que hi pinten, perquè formaran part d’un catàleg anual de les obres pintades. La Regidoria es reserva el dret d’obrir una convocatòria extraordinària durant aquest 2015 per incorporar nous participants que no s’incloguin dins de la convocatòria anual ordinària.
Per a més informació: Borsa d'Artistes Urbans de Lleida