El Pacte Social per a la Ciutadania ha beneficiat els lleidatans amb més d’un centenar de propostes
El pacte, impulsat per la Paeria i els sindicats CCOO i UGT, permet l’obtenció d’un salari social en el marc d’una societat més justa, a través de propostes que reverteixen en el benestar, les oportunitats i els serveis a les persones
El pacte, impulsat per la Paeria i els sindicats CCOO i UGT, permet l’obtenció d’un salari social en el marc d’una societat més justa, a través de propostes que reverteixen en el benestar, les oportunitats i els serveis a les persones
L’Ajuntament de Lleida i els sindicats Comissions Obreres (CCOO) i la Unió General de Treballadors (UGT) han fet balanç del Pacte Social per a la Ciutadania de l’últim mandat en què s’ha assolit un compliment del 90% del pacte i ha destacat la voluntat de pacte i de col·laboració per impulsar propostes que millorin la qualitat de vida dels lleidatans. El paer en cap, Àngel Ros, ha assenyalat que el pacte social és un conveni de relacions de Lleida i ha explicat que alguns dels eixos principals que han marcat el pacte social han estat l’ocupació, la mobilitat i el transport públic, la formació, la igualtat i la cohesió social o l’habitatge. Ros ha agraït la voluntat de diàleg, de comprensió i de flexibilitat que hi ha hagut i que amb el treball conjunt s’han aconseguit millores clares per a la ciutadania. L’alcalde ha assegurat que el Pacte Social permet obtenir un salari social per a les persones de la ciutat.
El pacte, guiat per Paeria, CCOO i UGT, ha esdevingut un exercici d’entesa per oferir més benestar, més oportunitats i més serveis a la ciutadania. Algunes de les iniciatives que s’han desenvolupat han estat el Pacte Local per l’Ocupació, que ha culminat amb programes com l’Oqp’t o el Reorienta’t, i Plans d’Ocupació en què, segons ha indicat l’alcalde, l’IMO fa d’intermediari en uns 1.500 llocs de treball a l’any. És a dir, uns 5 llocs de treball al dia. També ha parlat de les línies d’autobús que arriben als Polígons o de les patrulles ciclistes de la Guàrdia Urbana, que compten amb sis agents. L’alcalde també ha exposat que queda una assignatura pendent, que és l’edifici dels sindicats.
El tinent d’alcalde i regidor de Promoció Econòmica, Rafael Perís, ha desglossat altres accions que s’han impulsat com l’aposta per l’ampliació de Zones 30 a la ciutat actualment n’hi ha 15 que comprenen més de 60 carrers-, el carril bici o els estacionaments per a bicicletes, l’ampliació dels aparcaments dissuasius -actualment n’hi ha 4.859 places-, o els serveis de Teleassistència. Peris ha assegurat que oferir ocupació i oportunitats laborals està per damunt de qualsevol noció de competències i que, com a gestors públics, s’han d’impulsar iniciatives, que són una “autèntica inversió” per un futur millor de la ciutat i la ciutadania.
La primera secretària de la UGT a les Terres de Lleida, Núria Solé, ha reiterat la idea que el pacte social és el conveni de relacions de la ciutat i ha destacat la voluntat de la Paeria de fer partícips els sindicats de la construcció de la ciutat, amb més ocupació i sostenible.
Al seu torn, el secretari general de CCOO Terres de Lleida, Jaume Sellès, ha apuntat que s’han de treballar millores laborals i també social i que Lleida té una tradició en aquest sentit que intenta millorar les condicions de vida, perquè entre tots es faci una ciutat més amable, cohesionada, que pretén ajudar els sectors de la població amb risc d’exclusió. Entre altres, ha comentat el disseny de transport col·lectiu de les línies que van als Polígons.
El Pacte Social per a la Ciutadania, que té el seu punt de partida al 2005, ha beneficiat la ciutadania en més d’un centenar de propostes. En cada reedició posa de manifest la importància de la col·laboració dels sindicats en la promoció i la defensa dels interessos dels ciutadans.