Tresors del Barroc Alemany a l’Auditori Municipal Enric Granados
El Cor de Cambra de l’Auditori Enric Granados presenta Grans Tresors del Barroc Alemany el proper diumenge, 31 de maig a les 19 h, a la sala 2 de l’Auditori Municipal. Juntament amb Jordi Reguant (orgue), i Roger Azcona (baix), i sota la batuta del director convidat Joan Pagès Valls interpretarà Jesu meine Freude, de Bach i motets de Schütz i Schein.
El Cor de Cambra de l’Auditori Enric Granados presenta Grans Tresors del Barroc Alemany el proper diumenge, 31 de maig a les 19 h, a la sala 2 de l’Auditori Municipal. Juntament amb Jordi Reguant (orgue), i Roger Azcona (baix), i sota la batuta del director convidat Joan Pagès Valls interpretarà Jesu meine Freude, de Bach i motets de Schütz i Schein.
Amb Tresors del Barroc Alemany finalitza el Cicle Coral Antoni Pujol que l’Auditori Municipal Enric Granados va iniciar al mes de gener dins de la temporada Hivern- Primavera 2015.
Les entrades es poden adquirir a la taquilla de l’Auditori Enric Granados, de dilluns a divendres de 17:30 a 20:30. El mateix dia del concert la taquilla obrirà dues hores abans. El preu de les entrades és 12 € i la reduïda: 10 €
Joan Pagès Valls
Joan Pagès neix a Lleida en el si d'una família musical, el 1973, ciutat on començà els estudis musicals. És titulat superior de Direcció d’Orquestra, Violoncel, Música de Cambra, i titulat professional de piano. Estudis de Direcció d’Orquestra a la Hochschule für Musik , Franz Liszt a Weimar sota la tutela dels Professors Nicolàs Pasquet y Günther Kahlert.
Ha dirigit orquestres a Espanya, Alemanya, Txèquia, Hongria, Itàlia i Brasil. Ha dirigit òperes al Deutsches National Theater de Weimar, al Festival Kurt Weil de Dessau, al Theatre de Nordhausen (totes a Alemanya). Dirigeix regularment Ensembles de Música Contemporània, havent estrenat vàries obres.
El 2006 guanya el 2on Premi al Concurs Internacional per Directors d’Opera, Luigi Mancinelli“ a Orvieto (Itàlia).
Del 2003 al 2006 treballa al, Deutsches National Theater de Weimar com a sub-Director del Cor de la Òpera i correpetidor de Solistes.
En la actualitat és director del Ensemble Iberoamericano (“un fascinant projecte cosmopolita” o “un ensemble amb una tècnica perfecta”, segons les ressenyes de la premsa alemanya). L'Ensemble obtingué un premi per un projecte d’integració social per part del Ministeri de Cultura de l’Estat de Turíngia.
El 2010 dirigeix l'estrena mundial de la música de la pel·lícula Metrópolis de Fritz Lang en la versió per Orquestra de Cambra a Berlin.
Des del 2009 és professor de Direcció de la “Hochschule für Musik Franz Liszt” de Weimar y director de la orquestra del Musikgymnasium Schloss Belvedere. Amb aquesta orquestra ha realitzat varis enregistraments per la Radio del Centre d'Alemanya (MDR) així com gires per diversos països, cooperacions amb el cor Thomaner (Leipzig) i properament amb la Filharmònica de Berlin.
Entre propers projectes destaca la gravació del CD "3 concerts llatinoamericans per a guitarra", masterclasses de direcció a diversos paísos de Centreamerica i concerts amb la "Jove Orquestra Centreamericana", així com una gira el 2016 amb el Ensemble Iberoamericano i el Auditiv Vocal Ensemble per diversos països de sud América.
Molt arrelat a la seva estimada Lleida hi ha realitzat diverses projectes, especialment vinculats amb la Coral Shalom. Aquesta primera col·laboració amb el Cor de Cambra de l'Auditori Enric Granados amb repertori alemany representa “un repte il·lusionant”, ha explicat Joan Pagès.
Cor de Cambra de l'Auditori Enric Granados
Creat l’octubre de 1997, el Cor de Cambra de l’Auditori Enric Granados ha dut a terme una intensa tasca de difusió de la música simfònico-coral, interpretant obres tan significatives com el Rèquiem de Fauré, el Magnificat, diverses cantates i les Passions segons Sant Joan i segons Sant Mateu de Bach, el Te Deum de Charpentier, la Missa Nelson de Haydn, la Missa en re major de Dvorák, el Glòria de Poulenc, la Cantata de Sant Nicolau de Britten, el Rèquiem, la Missa en Do menor i diversos salms de Mozart, el Messies de Händel, Carmina Burana de Carl Orff i diverses composicions –a capella, amb piano o amb orquestra- de Mendelssohn, Schubert, Schütz, Victoria, Weill, Henze i altres. L’any 2001 fou convidat per l’OBC a participar en l’interpretació de la 8a. Simfonia de Mahler, a l’Auditori de Barcelona, sota la direcció del mestre Salvador Mas, el 2003 la Simfonia-Cantata “Lobgesang”, de Mendelssohn, sota la batuta del mestre Franz-Paul Decker, el 2004 la 9a. Simfonia de Beethoven dirigida pel mestre Ernest Martínez-Izquierdo. L’any 2006 fou convidat per la Berliner Bach Akademie de Berlín a interpretar la Passió segons Sant Mateu de Bach a la Filharmònica de Berlín.