<bound method DexterityContent.Title of <NewsItem at /fs-paeria/paeria/ca/actualitat/noticies/23187>>.

Comença la gran festa gastronòmica de Lleida amb l’Aplec del Caragol

“Caragols a la urna”, de Sac Espectacles, ha obert la 36a edició, que creix amb una nova colla i compta amb més serveis i més espai integrat als Camps Elisis

“Caragols a la urna”, de Sac Espectacles, ha obert la 36a edició, que creix amb una nova colla i compta amb més serveis i més espai integrat als Camps Elisis

Els Camps Elisis de Lleida tornen a ser una festa. Aquest divendres ha començat la gran festa gastronòmica de l’Aplec del Caragol, que en la seva 36a edició ha crescut amb un nova colla, Aspavil, ha ampliat serveis i ha integrat més espais al recinte, així com un nou pàrquing per als collistes. L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha assistit aquest vespre a l’espectacle inaugural, amb els caragols com a protagonistes. L’humor de “Caragols a la urna”, de Sac Espectacles, ha donat pas a l’esclat de colors dels focs, amb què s'ha iniciat l'Aplec.

L’alcalde ha participat amb el president de la Fecoll, Xavier Pérez, en el lliurament del premi del VIII Concurs d’Humor Gràfic Caragoler, que ha estat per a Antonio Jesus Tapia.
Durant tres dies, els Camps Elisis s’ompliran de festa amb les 101 colles i els 12.200 collistes que enguany participen en la festa. Els organitzadors de l’Aplec esperen superar els 200.000 visitants. Com en anteriors ocasions, la Colla Els Forasters ofereix l’oportunitat de gaudir i de sentir-se com un collista més als visitants, amb el pack especial i accions dinamitzadores.
La plaça central acull enguany un Espai de Degustació de la firma Grup Mahou San Miguel, patrocinadora de l’Aplec.
La Fundació Aspros, que treballa per millorar la qualitat de vida de les persones amb discapacitat i la de les seves famílies, és l’ONG convidada de l’Aplec, amb un espai propi a la plaça central i un taller que farà diumenge de manualitats de caragols amb pasta de paper.
El programa Nits Q Lleida de l’Ajutnament se suma per primera vegada a aquesta festa i aquesta nit farà diferents accions i iniciatives adreçades a gaudir de l’oci de manera cívica i responsable.
S’ha de recordar el compromís de la Fecoll per fer una festa sostenible, amb la instal·lació de punts de recollida selectiva, la utilització de vaixella compostable i les campanyes de consciencia d’Ecovidrio.
En el marc de la festa, ha tingut lloc des de dilluns la XIX Setmana Cultural, amb el pregó oficial a càrrec del rector de la UdL, Roberto Fernández, teatre, havaneres i la gresca carrinclona. El Caragol Bover 2015 ha estat per a Miquel Mesalles, tresorer de la Fecoll des del 1981, i el V Concurs de Rodolins i Versos Satírics “Memorial Jordi Plens” ha recaigut en Marc Cerón.