La Paeria tramitarà amb l’Agència Tributària la reducció dels mòduls dels pagesos afectats per la tempesta
Algunes finques de l’Horta s’han vist danyades al 100%
Algunes finques de l’Horta s’han vist danyades al 100%
L’Ajuntament de Lleida tramitarà amb l’Agència Tributària la màxima reducció possible en els mòduls que han de pagar els pagesos afectats per la tempesta d’aquest divendres. El paer en cap, Àngel Ros, ha assegurat que l’Horta de Lleida s’ha vist greument danyada per la meteorologia dels darrers dies. L’alcalde ha assenyalat que Lleida es caracteritza per les explotacions agràries que té en el seu terme municipal i que enguany aquest espai s’ha vist perjudicat per les condicions meteorològiques. Per aquest motiu, ha insistit en què es demanarà aquesta reducció en els mòduls, com s’ha fet en altres ocasions, tenint en compte que l’afectació en algunes finques ha estat del 100%.
El tinent d’alcalde i regidor de Promoció i Gestió de l’Hàbitat Urbà i Rural i la Sostenibilitat, Fèlix Larrosa, i el president de la Comissió Especial de l’Horta, Joan Queralt, han visitat aquest matí algunes finques afectades a Butsènit, acompanyats pel president de l'AV de la partida, Salvador Solsona. D’aquesta manera, s’ha pogut valorar “in situ” els danys ocasionats divendres, que s’han concentrat a l’àrea sud del terme municipal, a les partides com La Caparrella, Butsènit o Malgovern. Larrosa ha afirmat que la Paeria es posarà en marxa a partir de demà per donar suport als veïns i els pagesos de l’Horta per fer la gestió davant l’Agència Tributària. També per col·laborar amb el Departament d’Agricultura a l’hora d’exigir a Agroseguro celeritat en els peritatges, perquè es pugui avançar en els treballs d’arranjament i de collita.
La Comissió de l’Horta farà demà un seguiment per conèixer els diferents graus d’afectació a les partides. Una de les més perjudicades ha estat La Caparrella, amb terrenys amb un 100% d’afectació. Provisionalment, es valora que hi ha unes 1.300 hectàrees afectades, que correspondrien a unes 800 de llavor, com poma i pera; unes 200 de pinyol, com nectarina, i unes 200 de blat de moro.
En aquesta mateixa línia d’actuació, el tinent d’alcalde ha indicat que es demanarà el manteniment constant dels serveis bàsics a l’Horta a les empreses que treballen o que subministren a la Paeria en les reunions que ja tenen programades.
L’alcalde de Lleida ha pogut conversar amb alguns els pagesos afectats en la tradicional trobada a la Casa de l’Aigua, amb motiu de la Festa de Sant Salvador, i els ha traslladat el suport de la Paeria davant el greu impacte de la tempesta a l’Horta.