La mostra In&Out, exposada per la Paeria a l’Església de Sant Martí, arriba a Nova York
L'Institut Cervantes acull part de les instantànies que el fotògraf lleidatà Xavi Menós va presentar a LleidaL’exposició ‘New York, Just for the Brave’ és una idea original d’Elvira Lindo, on Menós i altres dos artistes donen la seva visió de la ciutat dels gratacels
L'Institut Cervantes acull part de les instantànies que el fotògraf lleidatà Xavi Menós va presentar a LleidaL’exposició ‘New York, Just for the Brave’ és una idea original d’Elvira Lindo, on Menós i altres dos artistes donen la seva visió de la ciutat dels gratacels
L’Institut Cervantes de Nova York acollirà el pròxim dijous, 10 de desembre, les fotografies de ‘In&Out Instants de Moda’, l’exposició de l’artista lleidatà Xavier Menós, que l’Ajuntament de Lleida va instal·lar a l’Església de Sant Martí entre abril i maig d’enguany.
Les instantànies de Menós formen part de l’exposició col·lectiva ‘New York, Just for the Brave’, una idea de l’escriptora Elvira Lindo, per mostrar una visió particular de la ciutat dels gratacels, filtrada a través dels objectius de tres fotògrafs espanyols residents a Nova York: Sion Fullana (Mallorca, 1976) i Fernando Sancho Saragossa, 1966), a més de Menós.
L’exposició està formada per més de 40 fotografies, 15 d'elles de l'artista lleidatà, dividides en tres seccions. La de Xavier Menós, que du el mateix nom d’In&Out, descobreix la visió particular de l’autor sobre el món de la moda, resseguint el treball dels principals creadors i marques internacionals com són Òscar de la Renta, DelPozo, Carolina Herrera o Valentino, entre altres.
Elvira Lindo defineix la mostra com tres mirades sobre una ciutat que exigeix un grau extrem de valentia dels seus ciutadans. “Què seria de NY sense la valentia de les persones que l’habiten?”, es pregunta. Així doncs, “els tres fotògrafs participen d’aquest desig col•lectiu per fer-se un forat en aquesta urbs. No hi ha ciutat al món que exigeixi tan imperiosament un esperit de conquesta en arribar a la mateixa”, diu l’escriptora.
‘In&Out Instants de Moda’ va instal•lar-se a l’església romànica de Sant Martí, al Centre Històric de Lleida, els mesos d’abril i maig, havent de ser prorrogats els dies d’exposició degut a l’èxit obtingut.
Aquesta mostra de més de 160 fotografies inèdites, de 80 desfilades de dissenyadors internacionals, va comptar amb l’exposició de dissenys originals de Carolina Herrera i DelPozo.
Justament, al mes de juny, el mateix vestit de DelPozo, que va acompanyar la mostra de Xavier Menós a l’Església de Sant Martí, va ser exhibit al Fashion Institute of Technology de Nova York. El FIT, com es coneix aquesta universitat estatal novaiorquesa, està reconegut com una de les escoles vinculades al món de la moda més importants del món.