<bound method DexterityContent.Title of <NewsItem at /fs-paeria/paeria/ca/actualitat/noticies/24449>>.

L’alcalde, Àngel Ros, visita els pessebres monumentals de Sant Pau i la Mercè

Ambdós muntatges acostumen a ser premiats en el concurs de l’Agrupació Ilerdenca.El paer en cap rep les explicacions del mestre pessebrista Virgilio del Olmo a l’església parroquial de la Mariola

Ambdós muntatges acostumen a ser premiats en el concurs de l’Agrupació Ilerdenca.El paer en cap rep les explicacions del mestre pessebrista Virgilio del Olmo a l’església parroquial de la Mariola

L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha visitat aquesta tarda els pessebres monumentals de la parròquia de la Mercè i de Sant Pau, que són dos dels muntatges més premiats en el concurs que organitza l’Agrupació Ilerdenca de Pessebristes.

El paer en cap ha conegut primer el de la Mercè, que enguany no ha pogut comptar durant el seu muntatge amb el pare mercedari Joaquín Millán, recentment destinat al Santuari de Sant Ramon i ànima d’aquesta activitat cultural a la parròquia en els darrers anys, però tot i això els seus substituts han habilitat un espai a l’entrada del temple on han anat col•locant les gairebé 900 peces d’altres anys.
Tot seguit, l’alcalde Ros s’ha desplaçat.a la Parròquia de Sant Pau per saludar al mestre pessebrista Virgilio del Olmo, que ha explicat el funcionament de la representació, on es poden contemplar diferents escenes bíbliques de la vida de Jesús, des de l’anunciació fins al naixement i la fugida a Egipte. Representacions que l’autor del pessebre alterna amb escenes de la vida tradicional catalana i els oficis de l’època.
Virgilio del Olmo no només és l’autor del muntatge, sinó que també és el propietari. Cada any va incorporant alguna nova figura que adquireix fins i tot fora de l’Estat espanyol. Enguany n’ha incorporat un parell a aquest muntatge que té unes dimensions de 14 metres d’amplada per 5 de fondària.
El seu és un pessebre en moviment, ja que les figures no són estàtiques, la qual cosa obliga a Virgilio del Olmo a passar-se més d’un mes fent el muntatge, des de fa 19 anys, quan van començar en un racó de l’Església de Sant Pau. En aquestes gairebé dues dècades de treball altruista i voluntari, la seva tasca ha estat reconeguda pel jurat del concurs de l’Agrupació Ilerdenca, ja que el seu pessebre ha estat premiat fins a 17 ocasions.
L’alcalde Ros, que ha estat acompanyat pel rector de la Parròquia de la Mariola, Mn. Antoni Agelet, ha felicitat al pessebrista per la seva tasca i l’ha animat a continuar.