L’Ajuntament de Lleida amplia els elements de Transparència al web municipal i al Portal de Transparència

La Paeria, que ha obtingut les màximes qualificacions dels principals òrgans avaluadors d’aquest àmbit, dóna compliment a la nova Llei catalana de transparencia

La Paeria, que ha obtingut les màximes qualificacions dels principals òrgans avaluadors d’aquest àmbit, dóna compliment a la nova Llei catalana de transparencia

L’Ajuntament de Lleida amplia els continguts de Transparència al web municipal per tal de donar compliment a la Llei catalana d’aquesta matèria a la qual els municipis s’han d’adaptar a partir de l’1 de gener de 2016. Bona part de la informació que requereix la nova Llei ja estava disponible al web municipal i al portal de Transparència que la Paeria va posar en marxa el 2014.

De fet, l’Ajuntament de Lleida posseeix les màximes qualificacions dels principals organismes que avaluen la transparència en les administracions públiques. Va assolir el 100% i el segell Infoparticipa en l’enquesta de transparència i qualitat de la comunicació pública que atorga el Laboratori de Periodisme i Comunicació per la a Ciutadania Plural de la Universitat Autònoma de Barcelona. A més, Transparency International, l’ens de referència en aquest camp, va atorgar un 100 a la transparència de la Paeria que ocupa la primera posició en el rànquing ITA dels municipis espanyols, juntament amb altres 18 ajuntaments.

Per tal de donar compliment a la Llei catalana de transparència, la Paeria ha sol·licitat el servei comú de portal de transparència que ofereix el Consorci AOC (Administració Oberta de Catalunya) que permet als ens locals garantir que la informació dels seus portals de transparència està integrada automàticament en el portal de transparència de Catalunya, tal i com estableix la nova llei.

Al llarg de demà, l’Ajuntament de Lleida posarà a disposició dels ciutadans nous continguts en el seu Portal de Transparència que fan referència a àrees diverses: informació institucional i organitzativa; acció de govern i normativa; contractes, convenis i subvencions; gestió econòmica; serveis i tràmits, i participació.

Declaracions de béns i activitats

Una de les informacions que s’ha incorporat avui, dimecres, és la declaració de béns i d’activitats dels càrrecs electes de l’Ajuntament de Lleida, amb les dades que van aportar en la seva presa de possessió.

Sobre aquest punt, al 2015 s’ha aprovat el Reglament del Registre d’Interessos de l’Ajuntament de Lleida on es recullen els formularis i procediments per efectuar les declaracions de béns i activitats. Amb l’aprovació definitiva d’aquest reglament –publicada en el BOP del 24 de desembre- les declaracions s’hauran d’adaptar al que aquest assenyala, la qual cosa es portarà a terme en el primer trimestre del 2016.