<bound method DexterityContent.Title of <NewsItem at /fs-paeria/paeria/ca/actualitat/noticies/24480>>.

L’educació en el lleure i l’educació viària, presents en els estands de la Paeria al Cucalòcum

L’alcaldessa accidental, Montse Mínguez, ha visitat aquesta tarda el parc de la Infància i la Joventut de Lleida i Cucaesport

L’alcaldessa accidental, Montse Mínguez, ha visitat aquesta tarda el parc de la Infància i la Joventut de Lleida i Cucaesport

L’Ajuntament de Lleida promou l’educació en el lleure i l’educació viària en els estands que ha instal·lat a Cucalòcum i a Cucaesport. L’àrea d’Educació de la Paeria està present un any més al parc de la Infància i la Joventut amb l’estand preparat amb jocs de lleure i educatius. Hi ha tres zones diferenciades: el racó de lectura i de joc de petits; l’espai de ludoteca, on s’han renovat els jocs, i els tallers de jocs, on els tècnics de la Xarxa Municipal de Ludoteques han previst activitats diferents cada dia, avui amb jocs de circuit i de memòria. A més, hi ha l’espai de les cartes telemàtiques on els infants poden escriure les cartes als Reis a través de les TIC. L’objectiu és educar els nens i les nenes mitjançant el joc com a recurs educatiu, alhora que s’ho passen bé i aprenen a compartir i a jugar junts. També s’interactua amb els pares i les mares. Els tècnics de l’estand els ensenyen estratègies de com jugar i com no anticipar-se a la iniciativa que poden mostrar els propis infants. Un altre dels aspectes que es fomenta és la comunicació emocional perquè estableix vincles amb les famílies i convida a que repeteixin a l’estand o que s’interessin per la xarxa municipal de ludoteques.
Igualment, s'aposta per l’educació viària al parc infantil de trànsit de la Guàrdia Urbana a Cucaesport. En un circuit senyalitzat, els nens i les nenes, de 6 a 12 anys, circulen amb bicicleta aprenent el significat de les diferents senyals de trànsit. La Guàrdia Urbana té un programa específic que desenvolupa durant l’any a diferents escoles de la ciutat, així com al Parc de Gardeny, per ensenyar als alumnes de manera lúdica conceptes vinculats a la seguretat o la prevenció d’accidents.
L’alcaldessa accidental, Montse Mínguez, acompanyada pel director de Fira de Lleida, Oriol Oró, ha visitat els estands de la 25a edició de Cucalòcum i la 10a de Cucaesport. La solidaritat és un dels valors que cada any potencien els salons. Així, entre altres, destaca l’espai solidari de Pallassos sense Fronteres en què l’ONG difondrà la tasca que desenvolupa en diversos països del món i els valors socials que vol transmetre aquest entitat. Aquesta iniciativa es reforçarà amb el Gol solidari, organitzat per l’Ajuntament de Lleida, on es recapten diners per destinar-los a aquesta entitat.