Augmenta l'oferta comercial a Lleida

Segons les dades de l'estudi impulsat per la Plataforma Comercial de Lleida

Segons les dades de l'estudi impulsat per la Plataforma Comercial de Lleida

L'oferta comercial de la ciutat de Lleida s'ha incrementat en 18.612m2 respecte a l'any 2001, segons es desprèn de l'estudi presentat en el marc del plenari de la Plataforma Comercial de Lleida. Aquest augment suposa un increment anual d'un 2,8%. En aquest sentit, el sector del lleure, la cultura i l'oci és, juntament amb el de l'equipament de la llar, els vessants que més han implementat la seva oferta comercial en el període 2001-2004. Les dades de l'estudi de la Plataforma Comercial, segons ha explicat el tinent d'alcalde de Programació, Josep Maria Llop, demostren que "el comerç es mou i hi ha més implantació i professionalització i això és un termòmetre evident de l'activitat econòmica". Llop ha destacat que de l'anàlisi de les dades de l'estudi es desprèn que el model comercial de la ciutat de Lleida és "clarament urbà i molt similar al d'altres ciutats catalanes de caràcter mitjà". Per la seva banda, la regidora de Comerç, Consum i Turisme ha destacat que estudis com el que s'ha presentat avui permeten "tenir molt ben definit el model comercial" de cara al futur. En l'actualitat hi ha 2422 establiments comercials a la ciutat que suposen una superfície de 238.000m2. La mitjana de superfície d'aquests establiments és de 100m2, que tendeix a incrementar-se. El 20% de l'oferta total correspon al sector quotidià alimentari, el 16,5% són establiments d'equipament de la persona i el 26,4% representen un 26,4% de l'oferta total. La ràtio d'establiments per habitant és d'un 1,9m2. L'anàlisi de la Plataforma Comercial pel que fa a la demanda estableix que Lleida ha augmentat la seva zona d'influència de 353.211 persones al 2001 a 367.637 al 2004 i que 226.800 persones compren habitualment a Lleida. Per zones, l'Eix Comercial continua essent el principal punt d'atracció supramunicipal. Els principals sectors de consum de les persones que visiten la ciutat són l'equipament personal, l'equipament de la llar i la cultura i el lleure. La Plataforma Comercial està presidida per la regidora de Comerç, Consum i Turisme, Montse Bergés, i està integrada per representants de diferents departaments municipals, institucions i associacions ciutadanes.