Festa de l’Arbre al Xoperal d’en Tòfol
El tinent d’alcalde i regidor de l’Horta, Fèlix Larrosa, demana als veïns que ajudin a la Paeria a vetllar pel manteniment d’aquest espai, recuperat fa 25 anys a la partida de Copa d’Or i Sot de Fontanet
El tinent d’alcalde i regidor de l’Horta, Fèlix Larrosa, demana als veïns que ajudin a la Paeria a vetllar pel manteniment d’aquest espai, recuperat fa 25 anys a la partida de Copa d’Or i Sot de Fontanet
Els veïns de la partida de Copa d’Or i Sot de Fontanet han celebrat aquest matí la Festa de l’Arbre plantant tres nous exemplars de desmais al paratge del Xoperal d’en Tofol, una tradició que es perpetua des de fa 25 anys, i en la qual ha participat el tinent d’alcalde i regidor de l’Horta, Fèlix Larrosa, així com altres membres del consistori.
Aquesta iniciativa va començar el 1992 amb els alumnes del col·legi Pràctiques II amb l’objectiu de convertir un abocador de runes en un espai verd.
La proposta ha tingut continuïtat i cada any, en el marc de la Festa de l’Arbre, s’amplia el nombre d'exemplars d’aquesta zona. Inicialment eren plataners i ara són desmais, l’espècie triada, segons ha explicat el president dels veïns, David Méle. La Paeria contribueix amb els arbres i el manteniment de l’espai, que es fa conjuntament amb els veïns.
Amb accions d’aquest tipus es contribueix a una major conscienciació dels ciutadans per conservar els entorns naturals i per una major sostenibilitat. En aquest sentit, el tinent d’alcalde Larrosa ha fet un crit apel·lant a la conscienciació ciutadana per preservar i conservar aquest espai, i ha demanat als veïns que vetllessin també pel seu manteniment, davant actituds incíviques que poguessin detectar. Tall de veu Fèlix Larrosa.
Després de la plantada, els participants han gaudit d’un esmorzar popular organitzat per l’Associació de Veïns de la partida, al qual s’hi han sumat la resta de regidors Joan Gómez, Toni Postius, Paco Cerdà, José María Córdoba i Joan Vilella, que també han col·laborat en la plantació dels arbres.