Lleida rep la visita d’un grup de periodistes estrangers que fan el camí Ignasià des de Loiola fins a Manresa
Realitzen el recorregut al seu pas per la ciutat que ha organitzat Turisme de Lleida: Pont Vell, Pilar del General, Paeria, capella del Peu del Romeu i, a més, han visitat el Turó de la Seu Vella
Realitzen el recorregut al seu pas per la ciutat que ha organitzat Turisme de Lleida: Pont Vell, Pilar del General, Paeria, capella del Peu del Romeu i, a més, han visitat el Turó de la Seu Vella
Lleida ha rebut aquest dimarts la visita d’un grup de periodistes estrangers que estan fent el camí Ignasià des de Loiola fins a Manresa. Turisme de Lleida ha organitzat la seva visita i han realitzat el recorregut al seu pas per la ciutat passant pel Pont Vell, el Pilar del General, la Paeria, la capella del Peu del Romeu. Així mateix, també han visitat el Turó de la Seu Vella.
Els periodistes que han realitzat aquest viatge són: Tim Spanton de The Sun del Regne Unit, Erin McCafferty de l’Irish Daily Mail d’Irlanda, Robin Gauldie del Scotland on Sunday del Regne Unit, Jeroen Kreule de l’Algemeen Dagblad dels Països Baixos, i Ilse Van Halst del Relevant de Bèlgica.
L’objectiu d’aquest tipus de visites és promocionar la ciutat de Lleida com a destinació de Turisme Cultural, i potenciar aquest tipus de rutes i camins que donen la possibilitat de donar a conèixer la cultura, les tradicions i el patrimoni de la nostra ciutat. El passat mes d’agost, l’Ajuntament de Lleida va senyalitzar el camí al seu pas per la ciutat. La ruta, que recorre una part de l’Eix Comercial, està senyalitzada amb una dotzena de plaques de ceràmica que identifiquen el recorregut, gravades amb un sol, la imatge del camí ignasià. Les plaques estan instal·lades al pont dels Instituts, a l’estació d’autobusos, als Maristes, al carrer de sant Antoni, a la Catedral Nova, a la Capella del Peu del Romeu, a la plaça de la Paeria, al pilar del General –situat als perxes de Dalt- i a l’Arc del Pont.
El Camí Ignasià és una ruta de peregrinació que recrea el trajecte a peu que va realitzar Sant Ignasi l’any 1522 des del País Basc fins a la capital del Bages, un projecte impulsat per la Generalitat de Catalunya i els Jesuïtes que consisteix en un recorregut de pelegrinatge rememorant el viatge que Sant Ignasi va fer des de Loiola a Manresa. A la demarcació de Lleida coincideix en sentit contrari amb el camí de Sant Jaume, pel que comparteix recursos i equipaments.
Cal destacar que Lleida pertany a la Xarxa Catalana de municipis i ens del Camí Ignasià, que fa la promoció del camí per donar-la a conèixer arreu. Entre les accions previstes per la Xarxa aquest 2016-2017 hi ha diferents press trip (viatges de premsa) a la tardor, un reportatge sobre el Camí Ignasià a la revista Catalunya Experience i la presentació del camí a les fires nacionals i internacionals a través de l’Agència Catalana de Turisme.