L’alcalde Ros posa l’escola Torre Queralt del Secà d’exemple de bona planificació educativa i de cohesió i integració al barri
La Paeria, que col·labora amb la Generalitat en l’àmbit educatiu, ha participat en el projecte de fusió de les escoles Ginesta i Terres de Ponent. El projecte de Torre Queralt, ja en marxa, i el nou institut del barri formen part de la planificació educativa de la ciutat treballada a la Taula Mixta La visita a Torre Queralt ha comptat amb la presència de la consellera Meritxell Ruiz
La Paeria, que col·labora amb la Generalitat en l’àmbit educatiu, ha participat en el projecte de fusió de les escoles Ginesta i Terres de Ponent. El projecte de Torre Queralt, ja en marxa, i el nou institut del barri formen part de la planificació educativa de la ciutat treballada a la Taula Mixta La visita a Torre Queralt ha comptat amb la presència de la consellera Meritxell Ruiz
L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha participat en l’acte d’obertura de la nova escola Torre Queralt al barri del Secà de Sant Pere, que ha compta amb la presència de la consellera d’Ensenyament, Meritxell Ruiz. Torre Queralt és fruit de la fusió de les escoles Ginesta i Terres de Ponent i acull els alumnes de Primària dels dos centres, que compta amb un projecte educatiu al darrere que s’ha treballat conjuntament amb les comunitats educatives i les famílies d’ambdues escoles del barri. La Paeria també ha col·laborat amb la Generalitat en aquest projecte a la Taula Mixta de Planificació, que desenvolupa la planificació educativa de la ciutat.
El paer en cap ha afirmat que avui és un gran dia per al Secà, ja que guanya una escola més potent, alhora que d’un institut que s’ubicarà a l’antiga escola Ginesta. Ros ha destacat que el projecte integral ha resultat de l’esforç en comú de la comunitat educativa i que ha estat rebut amb satisfacció al barri. L’Ampa i les famílies també s’han implicat perquè tirés endavant el nou projecte, que permet disposar d’una escola de Primària amb més capacitat i derivada d’una bona planificació educativa, sent espai de cohesió i d’integració al barri. L’alcalde ha recordat que la Paeria col·labora amb la Generalitat en l’àmbit educatiu.
La consellera Ruiz ha remarcat el procés de fusió de les dues escoles del barri que s’ha desenvolupat amb els equips directius i que ha tingut com a resultat un projecte ben fonamentat, metodològic i que s’ha treballat amb les famílies, donant resposta a les necessitats dels alumnes i tenint en compte les característiques i l’evolució del barri. La consellera ha posat en relleu també la col·laboració de la Paeria.
La tinent d’alcalde i regidora del Secà, Montse Mínguez, i la tinent d’alcalde i regidora d’Educació, Montse Parra, han assistit a la visita que s’ha fet de les instal·lacions, amb els regidors Marta Gispert, José Luis Osorio i José Maria Córdoba, juntament amb la directora de l’escola Maite Torrelles; el president de l’AMPA, Pedro Carreiro. També hi han estat presents el delegat territorial del Govern de la Generalitat a Lleida, Ramon Farré, i el director dels SSTT d’Ensenyament a Lleida, Miquel Àngel Cullerés, entre altres autoritats i representants de la comunitat educativa.
Durant la visita a les instal·lacions, s’ha fet la presentació de la pàgina web del centre i els alumnes han explicat la seva experiència de la fusió de les dues escoles. Al pati s’han fet els parlaments i una actuació musical al càrrec dels alumnes de l’Escola, cantant la cançó “Escolta-ho en el vent”, de Bob Dylan.