<bound method DexterityContent.Title of <NewsItem at /fs-paeria/paeria/ca/actualitat/noticies/27817>>.

Els Sopars Maridats de la Ruta del Vi de Lleida encaren la recta final de la temporada

El cicle enogastronòmic torna avui i demà amb les dues últimes cites del calendari, als restaurants Genial de Lleida i Restaurant 2007 de la Fuliola i amb visita als cellers del Castell del Remei i el Vila Corona, respectivament

El cicle enogastronòmic torna avui i demà amb les dues últimes cites del calendari, als restaurants Genial de Lleida i Restaurant 2007 de la Fuliola i amb visita als cellers del Castell del Remei i el Vila Corona, respectivament

Els Sopars Maridats de la Ruta del Vi de Lleida encaren la recta final del cicle enogastronòmic avui i demà als restaurants Genial de Lleida i 2007 de la Fuliola, on col·laboren els cellers del Castell del Remei i de Vila Corona. Es tracta d’una iniciativa impulsada per la Ruta del Vi de Lleida amb 20 empreses de la zona, per fomentar els productes de ponent amb una proposta enològica i gastronòmica de qualitat, així com ajudar a la promoció de restaurants i cellers que formen part de la Ruta del Vi.

Aquest dijous i demà divendres els restaurants ofereixen dos menús que elaboren de forma conjunta amb els cellers, per aconseguir fusionar la faceta gastronòmica amb l’enològica en una sola activitat. En aquest sentit, Turisme de Lleida de la Paeria també col·labora amb aquesta activitat enogastronòmica que proposa la Ruta del Vi a través de la iniciativa “I’mmm Lleida, sopars maridats”, centrada dins de la campanya #NOESCAPSECRET, que fomenta els vins i la gastronomia lleidatans. En aquest sentit, cal destacar que en l’edició del 2016, es van servir un total de 255 sopars durant tota la temporada.

Els interessats en fer les reserves poden trucar al telèfon dels restaurants: Genial de Lleida al 973 241 471 i Restaurant 2007 al 973 571 073.

Durant els mesos de març i abril al cicle hi han participat un total de 10 restaurants i 10 cellers de comarques lleidatanes. Són els següents: La Huerta, L’Estel de la Mercè, El celler del Roser, Crapula i Genial i al territori, Restaurant 2007 (La Fuliola), Restaurant El Claustre (Ós de Balaguer), Els Fogons de la Carme (Cervià de les Garrigues), Restaurant La Solana (Foradada), i Cal Menut (Belianes), i els cellers Vinya els Vilars, Cérvoles, Lagravera, Costers del Sió, Mas Blanch i Jové, Clos Pons, Raimat, Analec, Castell del Remei i Vila Corona.

Aquesta activitat s’emmarca dins la Ruta del Vi de Lleida, que s’ha convertit en un important focus d’atracció turística, ja que són 37.020 les persones que han visitat els cellers de la ruta en la darrera edició que es tenen dades. Una xifra que eleva a 192.792 el nombre de turistes en només sis anys d’existència.

La Ruta del Vi es tracta d’una proposta que combina la degustació vinícola i gastronòmica popular de les terres de Lleida, i les combina amb els atractius paisatgístics i monumentals de diverses comarques de Ponent: una descoberta del territori a través de la cultura del vi.