"Lleida, més neta"

El plec de condicions per a l'adjudicació del servei de neteja urbana i recollida de residus preveu una neteja més intensiva i freqüent dels carrers, mobiliari urbà, pintades i actuacions especials en casos de dies de vent o pluges, a més d'incrementar els contenidors al carrer. Tot amb l'objectiu de comptar amb una Lleida més neta, com ha assenyalat l'alcalde Àngel Ros.

El plec de condicions per a l'adjudicació del servei de neteja urbana i recollida de residus preveu una neteja més intensiva i freqüent dels carrers, mobiliari urbà, pintades i actuacions especials en casos de dies de vent o pluges, a més d'incrementar els contenidors al carrer. Tot amb l'objectiu de comptar amb una Lleida més neta, com ha assenyalat l'alcalde Àngel Ros.

El paer en cap, Àngel Ros, juntament amb el tinent d'alcalde Francesc Pané i el tinent d'alcalde Xavier Sàez ha presentat el plec de condicions que regirà l'adjudicació del servei de Neteja i recollida de residus a la ciutat per als propers 10 anys. L'Ajuntament de Lleida destinarà 9.160.000€ anuals a aquest servei, que incorporarà novetats pel que fa a la intensitat, l'abast i la freqüència de les tasques de neteja a més de l'ampliació de la recollida de fracció orgànica a tota la ciutat i l'Horta, entre d'altres aspectes. L'alcalde ha assenyalat que amb les condicions de la nova adjudicació de les tasques de neteja, l'Ajuntament mostra la seva voluntat "d'incrementar els recursos dedicats a aquesta finalitat i a millorar el servei de freqüència i la maquinària", entenent que són recursos que formen part de la qualitat de vida. En aquest sentit, Ros ha fet una crida a la corresponsabilitat dels ciutadans i ciutadanes en el manteniment de la ciutat més neta i al servei dels ciutadans. Per la seva banda, el tinent d'alcalde Francesc Pané ha detallat les novetats del servei, que pemetran una neteja "més detallada de la ciutat i un control ordinari de la prestació dels serveis" . Un projecte que es pot considerar, per pressupost i per prestacions"el més important que encarregarà la ciutat en els propers 10 anys", segons el tinent d'alcalde Xavier Sàez. Entre les condicions que estableix el plec de l'adjudicació del servei de neteja urbana destaquen els següents aspectes:
  • Recollida RSU - Ampliació de contenidors al carrer - Ampliació de la recollida resta - Recollida de la fracció orgànica a tota la ciutat i l'horta - Recollida de piles - Recollida d'olis domèstics - Uniformització dels contenidors de carrer
  • Deixalleria - Increment de l'horari (9h a 20h) ininterrumpidament i els diumenges de 9h a 14h - Ampliació de la deixalleria mòbil en recorreguts
  • Neteja - Delimitació detallada dels àmbits i tipologies d'actuació del servei - Introducció del fragat permanent amb aigua calenta a pressió a tota la ciutat - Baldeig amb aigua i amb peons adjunts - Papereres: neteja diària i bosses - Abocadors rurals netejats regularment - Ampliació del quadre de neteges manuals i amb maquinària (freqüències diàries) - Neteja del mobiliari urbà
  • Nous equips i serveis especials - Equip de neteja d'emergències (accidents, olis...) - Equip de neteja permanent i exclusiu de pintades murals i al mobiliari - Maquinària per a accions en casos de nevades i gelades fortes - Neteges especials en dies de vent i pluges fortes El plec de condicions es podria aprovar el mes de març, l'adjudicació està previst que es realitzi al juliol i el nou servei entrarà en funcionament al març del 2006.