<bound method DexterityContent.Title of <NewsItem at /fs-paeria/paeria/ca/actualitat/noticies/28066>>.

La Fira de Titelles omplirà els carrers i places de Lleida de color, llum, plàstica i música aquest cap de setmana

L’alcalde Ros inaugura al Teatre de l’Escorxador la 28a edició, que compta amb 28 companyies, que faran 91 actuacions en 26 espais de la ciutat La companyia franco-noruega Plexus Polaire aixeca el teló de la Fira amb l’espectacle ‘Cendres’

L’alcalde Ros inaugura al Teatre de l’Escorxador la 28a edició, que compta amb 28 companyies, que faran 91 actuacions en 26 espais de la ciutat La companyia franco-noruega Plexus Polaire aixeca el teló de la Fira amb l’espectacle ‘Cendres’

Lleida torna a ser un any més, des d’avui i fins al diumenge, la capital mundial dels Titelles mercès a la 28a edició de la Fira, tot un referent nacional i internacional en aquest gènere, que aquest vespre ha estat inaugurada per l’alcalde Àngel Ros al Teatre Municipal de l’Escorxador.

El paer en cap ha agraït als professionals que aquests dies omplin la ciutat de plàstica, color, llum i música, abans que la Fira de Titelles aixequés oficialment el teló amb l’espectacle ‘Cendres’, de la companyia franco-noruega Plexus Polaire, una producció que es representa per primer cop a l’Estat espanyol.
Juntament amb l’alcalde, han compartit l’acte d’inauguració la regidora de Cultura, Montse Parra; els dos codirectors de la Fira, Elisabet Vallvé i Oriol Ferre; la directora de l’IEO, Montse Macià, i el director territorial de Cultura, Josep Borrell. Aquest darrer ha parlat de la mostra de titelles com una epifania del renaixement, del mes fester per excel·lència de la ciutat, i ha vinculat la Fira a una metàfora de la identitat de la gent de Lleida, una mica titella i putxinel·li, mig manegat, que no es pot prendre mai seriosament. Tot plegat per acabar ironitzant en el fet que la nostra caricatura acabes reflectida en la Fira.
També han assistit a la inauguració els regidors Rosa M. Salmerón, José Maria Córdoba i Joan Vilella, així com els presidents comarcals del Segrià, la Noguera i les Garrigues.
La Fira compta enguany amb 28 companyies, que faran 91 actuacions, i amb més de 300 professionals. Algunes de les novetats són la nova programació OFF, les Jornades Tècniques amb l’espai Speed Meeting, la figura de “Facilitadora Pro”, o la creació del Premi del Jurat Infantil als Premis Drac d’Or.
Els organitzadors de la Fira de Titelles han hagut de triar entre les 302 propostes rebudes per participar-hi. D’aquestes, la tria final ha estat 28, tres més de l’any passat, i és que la Fira segueix prioritzant els valors que la defineixen com a certamen professional i com a eina divulgativa i de participació ciutadana, apostant per la qualitat per damunt de la quantitat.
Al llarg dels tres dies de programació, Lleida gaudirà d’un ampli ventall d’espectacles que inclouran des de propostes tradicionals fins a d’altres de més innovadores; espectacles de sala i de carrer; i per a totes les franges d’edat, amb 91 actuacions, que es realitzaran en 26 espais i amb una assistència prevista de més de 40.000 espectadors.
De les 28 companyies participants, 17 són catalanes, 6 provinents de diverses autonomies espanyoles i 5 estrangeres. De les catalanes, 5 són de Lleida: Zum-Zum Teatre, Xip Xap, Tombs Creatius, Holoqué i el propi Centre de Titelles.