30 anys del Programa SEFED
El tinent d’alcalde i president de l’IMO, Rafael Peris, ha assistit aquest dijous a l’acte de celebració que s’ha dut a terme a l’Auditori del Prat de LlobregatL’Ajuntament de Lleida, a través de l’Institut Municipal d’Ocupació, imparteix el Programa SEFED des del 1994 i forma part del Patronat Inform, que gestiona aquesta iniciativa
El tinent d’alcalde i president de l’IMO, Rafael Peris, ha assistit aquest dijous a l’acte de celebració que s’ha dut a terme a l’Auditori del Prat de LlobregatL’Ajuntament de Lleida, a través de l’Institut Municipal d’Ocupació, imparteix el Programa SEFED des del 1994 i forma part del Patronat Inform, que gestiona aquesta iniciativa
El tinent d’alcalde i president de l’IMO, Rafael Peris, ha assistit avui a la celebració del 30è aniversari del programa SEFED que s’ha dut a terme a l’Auditori del Prat de Llobregat. L’acte ha estat presiditper la consellera del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, Dolors Bassa i el president de la Fundació Inform, Juan Pedro Pérez. L’Ajuntament de Lleida, a través de l’Institut Municipal d’Ocupació, imparteix el Programa SEFED des del 1994 i forma part del Patronat Inform, que gestiona aquesta iniciativa.
En el marc d’aquesta celebració s’ha dut a terme el debat:Futur del Mercat de Treball i la Formació Professional a càrrec de Josep Francí, director de Delegacions a la Cambra de Comerç de Barcelona; Carles Obeso, professor del Departament de Direcció de Persones i Organització d'ESADE, i Jessica Rodríguez, responsable regional de Gestió de Personal de SEUR GEOPOST.
El Projecte SEFED utilitza la creació d'una empresa a l'aula del centre educatiu com a eina pedagògica per a formar l'alumnat, de manera pràctica i transversal (learning by doing), en tasques administratives i de gestió empresarial, utilitzant la simulació d'empreses com a metodologia d'aprenentatge. Les empreses simulades a l’Estat espanyol, més de 300 empreses simulades SEFED, es relacionen entre elles comprant i venent les mercaderies/serveis necessaris per al seu funcionament comercial, estudien la competència, elaboren estudis de mercat i es promocionen utilitzant estratègies de màrqueting. Durant aquest 30 anys de SEFED s’han format una total de 91.552 alumnes en tot l’Estat espanyol, dels quals 1.407 alumnes han fet pràctiques en empreses simulades internacionals.
La Central de Simulació, gestionada per Inform, ofereix a l’empresa simulada SEFED, a través d’una plataforma informàtica en línia i amb el suport d’un equip tècnic especialista en diferents àrees d’empresa, els serveis necessaris per dur a terme l’activitat empresarial, i dóna accés a les bases de dades d’empreses simulades nacionals i internacionals. El Patronat Inform està format per 17 ajuntaments d’arreu de Catalunya, entre els quals hi ha la Paeria.