<bound method DexterityContent.Title of <NewsItem at /fs-paeria/paeria/ca/actualitat/noticies/28422>>.

L’alcalde Ros dóna la sortida a la 60a Volta Ciclista a Lleida

Arrenca l’edició més internacional amb 140 corredors de 17 equips que disputaran durant quatre dies aquesta prova que finalitzarà diumenge en un escenari emblemàtic com és la Seu VellaLa plaça Paeria ha acollit la presentació dels equips i el control de firmes 

Arrenca l’edició més internacional amb 140 corredors de 17 equips que disputaran durant quatre dies aquesta prova que finalitzarà diumenge en un escenari emblemàtic com és la Seu VellaLa plaça Paeria ha acollit la presentació dels equips i el control de firmes 

L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha donat la sortida a la primera etapa de la 60a edició de la Volta Ciclista Internacional, que s’ha iniciat aquest migdia a la rambla Francesc Macià. El paer en cap, acompanyat del director de la prova i president del Club Esportiu Speed Republik, Sergi Escobar, han tallat la cinta per iniciar la cursa en la qual participen 140 ciclistes i 17 equips, tres més que l’any passat.

Abans de donar-se la sortida a la primera etapa, el paer en cap, acompanyat de la tinent d’alcalde Montse Parra i Sergi Escobar, ha assistit al control de signatures i presentació dels equips ubicat a la plaça Paeria. També han assistit els regidors Marta Gispert, José Luis Osorio, Joan Vilella

La Volta Ciclista Internacional de Lleida consta de quatre etapes. La primera etapa ha sortit avui dijous des de Lleida i arribarà fins a Tremp amb 162 km. Demà es farà la 2a etapa Tremp-Vielha, amb 137 km. Dissabte es durà a terme la 3a etapa Vielha-Tremp, amb 124 km i diumenge, l’etapa final, amb 104 km Lleida-Seu Vella, que viurà un final espectacular pujant pel Carrer Cavallers, passant pel Mercat del Pla i la Porta dels Lleons i acabant a la Plaça de la Sardana del Turó de la Seu Vella de Lleida.

L’Ajuntament de Lleida és el primer patrocinador d’aquesta cita esportiva, amb l’aportació de 50.000 € i, d’aquesta manera, segueix garantint la seva continuïtat.

Afectacions de trànsit amb motiu de la celebració de la 60a Volta Ciclista Internacional de Lleida

L’Ajuntament de Lleida i la Guàrdia Urbana han preparat un dispositiu especial per garantir la seguretat del recorregut de la 60a Volta Ciclista Internacional de Lleida durant la celebració de la prova aquest dijous i diumenge al seu pas per la ciutat. Així les afectacions de trànsit seran les següents:

Sortida dijous 15 de juny:

Els corredors s’han concentrat al passeig central de l’Av Francesc Macià. A les 14 hores han sortit de forma neutralitzada en direcció a l’Av Segre, Av Tortosa, Av Corregidor Escofet i Av Prat de la Riba, des d’on s’ha donat la sortida oficial de la primera etapa en direcció a la C-12.

Sortida diumenge 18 de juny

Els corredors es concentraran al passeig central de l’Av Francesc Macià. A les 10 hores sortiran de forma neutralitzada en direcció a l’Av Madrid, plaça Espanya, Av Estudi General, C. Miquel Batllori, C. Osca, Av Artesa, des d’on es donarà la sortida oficial de l’etapa. en direcció a Puigvert.

El mateix diumenge dia 18 de juny, a partir de les 8 del mati es prohibirà l’estacionament existent i el trànsit de l’Av Francesc Macià, al costat de la plaça de la Pau, per poder ubicar els diferents cotxes d’equip i resta de vehicles dels organitzadors. El trànsit d’aquesta calçada de Francesc Macià es desviarà cap a l’Av Segre, fins que s’hagi donat la sortida neutralitzada als corredors (aprox. les 10 hores). No es preveuen afectacions significatives del trànsit de la zona amb motiu d’aquest desviament. L’entrada de vehicles a la Rambla Ferran en sentit Estació, s’haurà de fer pel carrer Riquer. Tampoc es preveuen afectacions significatives com a conseqüència del pas dels corredors per l’itinerari descrit, ja que seran talls puntuals per donar preferència a una comitiva compacta de corredors i vehicles de cursa.

Arribada diumenge 18 de juny

Els corredors entraran a la ciutat per l’Av Flix, C. Miquel Batllori, Av Estudi General, Pont de la Universitat, Av Madrid, C. Cavallers, plaça Gramàtics, Sant Martí, Recinte de la Seu Vella, fins arribar a l’entrada del Pont de Fusta on estarà ubicada la línia d’arribada.

El dissabte dia 17 es prohibirà l’estacionament de vehicles a l’Av Madrid (tram entre el carrer Saracíbar i la passarel·la del Liceu Escolar), així com al tram final del C. Sant Marti i al vial d’accés a la Seu Vella des del carrer Sant Andreu fins a la Porta dels Lleons.

El diumenge dia 18, a partir de les 8 hores, es prohibirà l’accés de vehicles no autoritzats al Recinte de la Seu Vella, i no es normalitzarà aquest accés fins que les tasques del desmuntatge de la infraestructura d’arribada de la Volta hagi finalitzat (es preveu que sigui al voltant de les 14 hores). Al voltant de les 12 hores es tallarà el trànsit de vehicles a l’Av Madrid, tram comprès entre el Pont Vell i el Pont de la Universitat, i no es recuperarà la circulació en aquesta via fins que tota la comitiva ciclista hagi entrat al carrer Cavallers. En la resta del circuit urbà que faran els ciclistes es tallarà el trànsit moments abans del pas dels corredors i es recuperarà immediatament un cop que tota la comitiva ciclista hagi depassat els punts de tall.

Recomanacions generals

Com a recomanacions generals es demana no estacionar ni fer ús dels vehicles en la zona afectada pel pas de la cursa. Si la climatologia acompanya, i per l’atractiu que desperta aquesta prova ciclista entre els aficionats, és probable que molt públic s’apropi als marges del circuit per veure els corredors, per tant es demana respectar les zones delimitades amb tanques de protecció i procurar no envair la calçada amb la finalitat de no posar en perill ni als espectadors ni als corredors. Cal utilitzar les voreres i zones de vianants, les quals permeten una bona visió del pas dels ciclistes. En cas d’anar acompanyats de menors, cal vetllar perquè ells també respectin aquestes recomanacions.

Un cop acabada l’etapa, i tan aviat com sigui possible, serà restablerta de forma progressiva la normalitat circulatòria. Les línies de bus que transcorrin pel circuit de la cursa seran desviades de forma progressiva. És molt important seguir les indicacions dels agents de la Guàrdia Urbana, Protecció Civil i personal auxiliar habilitat per l’organització, que són els que vetllaran per la seguretat dels participants de la cursa i per donar informació a la resta d’usuaris.