Gimcana de l’Aigua al jardí de La Canadiense
El Museu de l’Aigua organitza una activitat perquè els nens i nenes de 5 a 10 anys descobreixin els secrets d’aquest element
El Museu de l’Aigua organitza una activitat perquè els nens i nenes de 5 a 10 anys descobreixin els secrets d’aquest element
Un grup d’infants han participat aquesta tarda en la Gimcana de l’Aigua, una activitat organitzada pel Museu de l’Aigua, adreçada a nens i nenes de 5 a 10 anys, amb l’objectiu que els participants juguessin, experimentessin i aprenguessin amb l’aigua al jardí del mateix equipament cultural, ubicat a l’antic campament de La Canadiense.
Els nens i nenes participants han treballat en equip per resoldre els enigmes i descobrir alguns dels secrets d’aquest element. Els equips han anat avançant a mesura que han anat superant proves.
Aquesta activitat també s’ofereix als casals d’estiu, que es realitzen de dimarts a divendres fins al 26 de juliol. Els interessats poden demanar més informació i inscriure’s trucant al telèfon 973211992. L’activitat dura 1 hora i és gratuïta.
Les activitats del Museu de l’Aigua s’inclouen en el programa de les Nits d’Estiu a Lleida. Entre altres, hi ha visites als diferents espais, com al Dipòsit del Pla de l’Aigua o als Pous de Gel, i l’obertura de les exposicions del campament de La Canadiense que es poden visitar tot l’estiu (de dimarts a divendres, de 10 a 14 h i els dissabtes, de 17 a 20 h), que són “La força de l‘aigua. El Dr. Pearson i les obres de La Canadiense a Lleida” i “Aigües del món”.
El Museu de l’Aigua de Lleida és un museu de territori que explica els vincles entre la ciutat i l’aigua, aprofundint en els diferents usos que se li ha donat al llarg del temps, i custòdia el patrimoni de l’aigua de la ciutat. Està format per quatre espais: el campament de La Canadiense, el Dipòsit del Pla de l’Aigua, els pous del gel i el molí de Sant Anastasi.
El Museu de l'Aigua ofereix visites guiades i jornades de portes obertes als seus espais, activitats educatives per a centres educatius, rutes pels paisatges de l’aigua, activitats de difusió, exposicions temporals, recerca i publicacions. Les activitats d’estiu formen part del programa H2O, que proposa activitats divulgatives per a famílies per fomentar el coneixement de l’aigua a partir de l’oci formatiu.