<bound method DexterityContent.Title of <NewsItem at /fs-paeria/paeria/ca/actualitat/noticies/29157>>.

La Jove Orquestra de Ponent representarà la ciutat de Lleida a la trobada d’orquestres de França

L’alcalde Àngel Ros rep el president i la gerent de la formació musical que comptarà amb la col·laboració de la directora de l’Orquestra de RTVE Lucía Marín

L’alcalde Àngel Ros rep el president i la gerent de la formació musical que comptarà amb la col·laboració de la directora de l’Orquestra de RTVE Lucía Marín

L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, i la regidora de Cultura, Montse Parra, han rebut aquesta tarda el president i la gerent de la Jove Orquestra de Ponent (JOP), Guillem Burballa i Marta Guasch, respectivament, que han demanat la col·laboració de la Paeria en la promoció del nou projecte de la formació musical, en el qual participa la directora de l’Orquestra de RTVE, Lucía Marín, fins al mes de desembre.

Els representants de la JOP també han informat sobre la participació de la formació musical lleidatana en la trobada d’orquestres, que es realitzarà el pròxim any a Franca, on representaran a la ciutat de Lleida.
La Jove Orquestra de Ponent va ser fundada i consolidada com associació juvenil l’any 2011 pels joves músics de les terres de Lleida amb la voluntat de formar part d’una orquestra simfònica jove fruit de la pròpia iniciativa. Compten amb més d’una seixantena d’intèrprets de les nostres terres i d’altres indrets amb estudis musicals mitjans i superiors, i s’organitzen de manera assembleària per dur a terme el ple funcionament de l’orquestra i les tasques de l’associació.
Des del seu debut la primavera del 2012, sota la batuta del director Agustí López Piñol, la Jove Orquestra de Ponent (la JOP) ofereix concerts periòdics a la ciutat de Cervera i a l’Auditori Enric Granados de Lleida com a formació resident. També actua puntualment en altres municipis de la província i ha arribat a tocar al Palau de la Música Catalana a Barcelona o poblacions de fora del territori català.
La JOP ha presentat repertoris molt variats, des de concerts totalment clàssics a música de cinema, passant per música llatinoamericana, concerts per a solistes o òpera. Cors, dansaires, cantants, solistes i fins i tot escenografies han compartit escenari amb l’orquestra. El repte de la JOP és seguir reinventant-se per no perdre la confiança que s’ha guanyat entre la població de Ponent, sobretot la més jove.