Sardanes, havaneres i danses tradicionals a les places de l’Eix Comercial
Prenen el relleu al pregó, que ha obert oficialment les Festes de la Tardor
Prenen el relleu al pregó, que ha obert oficialment les Festes de la Tardor
Les sardanes, les havaneres i les danses tradicionals han pres el relleu al pregó amb què la mezzosoprano Marta Infante ha inaugurat oficialment aquesta tarda les Festes de la Tardor. Totes elles han tingut el seu protagonisme a les principals places de l’Eix Comercial: Sant Joan, Paeria, Sant Francesc i Catedral.
La plaça Sant Joan s’ha omplert de nou, per sentir les actuacions dels grups Boira, de Lleida, i Xató d’Havaneres, de Vilafranca del Penedès.
Tot seguit, la Cobla Municipal de Lleida ha posat música a la ballada de sardanes a la Plaça Paeria, preludi de quina tindrà lloc diumenge, a les 8 del vespre, al mateix indret, amb la Cobla Lo Castell.
Paral·lelament, l’associació Balkanica ‘Balkinski Ritmi’ ha dut fins a l’Eix Comercial una mostra del folklore tradicional del seu país amb la interpretació de balls i música. Des de la plaça Sant Francesc fins a la de la Catedral, un grup de 30 nens i nenes, entre els 3 i els 15 anys, i un altre de 15 adults, han protagonitzat aquesta desfilada musical, a la qual ha assistit el tinent d’alcalde Joan Gómez.